Jag tycker det känns lite stort...
...men det som egentligen är missvisande är "användarnamn"- och "lösenords"-texten eftersom denna ser ut som knappar.
Annars var det cleant
3 svar · 382 visningar · startad av xtreme
Man kan säga att sidan är någon form av community riktad mot en speciell målgrupp. Svårt att få loginsidan att se enkel och stilren ut utan för mycket vita tomma utrymmen. Postar två varianter.
På den första där det står bok och bilder av en bok hade jag tänkt att ha ikonerna som finns i mitt community med text under vad funktionen gör. Eftersom några funktioner är mer eller mindre "unika" tänkte jag det kunde vara bra att presentera dem på inloggningssidan för nya användare. Listen längst ner är tänkt för som det står länkar till lite av varje som tipsa en vän etc.
På version nummer två har jag flyttat ut loggan och placerat registrera i mitten på vänster sida (på så sätt blir det mer icke medlemmar på vänster sida och redan medlem på höger sida). Förslagslådan kommer att finnas väl inloggad i stället och villkor kommer bara att synas under registreringen. Bilderna längst ner kommer att ha något med mitt community att göra.
Under "läs mer" finns det lite mer detaljerad information om varje funktion som fälls ner i en DIV. Tänk inte på valet av typsnitt, lite olika proportioner samt några millimeter fel här och det. Se det mer som en helhet.
Vilken av dom två befintliga tycker ni bäst om eller förlag på annan struktur?
...men det som egentligen är missvisande är "användarnamn"- och "lösenords"-texten eftersom denna ser ut som knappar.
Annars var det cleant
ejick skrev:
Annars var det cleant
Vad känns stort? Blaffigt? En del av textstorleken ex den i rutan "Om" kommer vara mindre
Trodde högerpilen vid användarnamn och lösenrord inte kunde misstolkas
Vilken av dom två alternativen tycker du bäst om?
REGISTRERA och TIPSA EN VÄN tycker jag är lite stora. Så jag tycker version 1 var bäst.
Att det misstolkas är dels att det är en pil samt att det är en ruta runt texten, precis som en knapp.
Pilar är bra men de ska fylla ett syfte typ "ta mig någonstans (läs: dit)" eller liknande. Bara kolon är bättre. Ska en pil användas är det bättre att ha den på själva "logga in"-knappen.
Vad du än väljer att göra så blir både kolon och pil lite overkill.