webForumDet fria alternativet

Vad kan man göra med ett S och ett C?

Design & grafik

61 svar · 6 052 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Sitter här och försöker komma på en logga till mitt evighetsprojekt. Jag tänkte att man kanske kunde göra nåt snyggt genom att kombinera bokstäverna S och C, men jag vet inte riktigt hur. Min grafiska kreativitet har sina begränsningar.

Så här ser mitt förslag ut. Skulle man kunna göra det på något snyggare sätt? Har Du nåt förslag? :) Ifall du inte har några förslag kanske du i alla fall har synpunkter på hur mina ser ut? Vilken ser bäst ut? Ser nån bra ut? Vad skulle du gjort annorlunda? Osv. :)

sc.gif
Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Av dom tre bilderna gillar jag den vänstraste. De andra är svåra att se ett C på om man inte vet att den där böjen ska vara just ett C. Ett annat alternativ kunde ju vara att skriva S:et ovanför C:et så att de går ihop lite naturligt, men jag vet inte om det går att göra fint. Spelar det nån roll vilken bokstav som kommer först? Står dom för nåt?

Medlem sedan feb. 2002476 inlägg

Det känns som om det står SC på den första och CS på de andra två, annars tycker jag den sista ser bra ut, men om du vill ha SC så tycker inte jag den funkar...

Axel skrev:

Av dom tre bilderna gillar jag den vänstraste. De andra är svåra att se ett C på om man inte vet att den där böjen ska vara just ett C. Ett annat alternativ kunde ju vara att skriva S:et ovanför C:et så att de går ihop lite naturligt, men jag vet inte om det går att göra fint. Spelar det nån roll vilken bokstav som kommer först? Står dom för nåt?

Förslaget du tipsade om håller jag på och pillar med nu. :) Bokstäverna står för SilfverCreations, så att de kommer i ordning borde väl vara att rekommendera. :)

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

Bara för att testa kan du ju göra S:et i en annan nyans, i någon eller båda av de två till höger. Då kanske den framhävs som längs fram, och därmed blir de i "rätt ordning". Det är bara en hypotes från min sida, men det kan ju vara värt att testa :)

msossna skrev:

Det känns som om det står SC på den första och CS på de andra två, annars tycker jag den sista ser bra ut, men om du vill ha SC så tycker inte jag den funkar...

Tack för upplysningen. Jag ser inte sånt eftersom jag är så inne i det. :)

SimOnline skrev:

Bara för att testa kan du ju göra S:et i en annan nyans, i någon eller båda av de två till höger. Då kanske den framhävs som längs fram, och därmed blir de i "rätt ordning". Det är bara en hypotes från min sida, men det kan ju vara värt att testa :)

Försökte leka lite med olika färger men det blev verkligen inte bra. :p

Pillade lite mer, är dessa bättre eller sämre än de första förslagen?
Fortsätt med kritiken! :)

ps. De är slarvigt gjorda, jag vill bara visa princinpen. :)

sc2.gif
Medlem sedan nov. 200634 inlägg

Tage Danielsson skrev en gång i sin bok "Tankar från roten"
förljande...."Att tänka är stort att tänka stort är större"
Varför rycka ut två så tråkiga bokstäver som just SC ur ett så vackert
namn som SilfverCreations. skapa istället en logga av hela namnet.

Hälsningar!
Stefan

Sinnenas Teater skrev:

Tage Danielsson skrev en gång i sin bok "Tankar från roten"
förljande...."Att tänka är stort att tänka stort är större"
Varför rycka ut två så tråkiga bokstäver som just SC ur ett så vackert
namn som SilfverCreations. skapa istället en logga av hela namnet.

Hälsningar!
Stefan

Tack, det var snällt sagt. Tanken är att jag ska kombinera den här loggan med en text. :) Så de tråkiga bokstäverna får stöd av namnet också. ;)

Vad tycker ni om den här?

r/ Färgerna tar jag då jag bestämt mig för en logga. Jag tänkte på det, att ha ett S och ett C i loggan kanske blir lite kaka på kaka? Eller vad tycker ni? Fast jag gillade denna rätt mycket...

sc3.gif
Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Ser bra ut, Men tror att man borde sätta in någon färg eller eventuellt två, Ha texten i svart och bokstäverna i någon annan färg, Eventuellt S i en färg och C i en annan, Men det gäller att få det att passa ihop också...

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

Den sista gillar jag med, härlig symmetri! (y)

Esen skrev:

Ser bra ut, Men tror att man borde sätta in någon färg eller eventuellt två, Ha texten i svart och bokstäverna i någon annan färg, Eventuellt S i en färg och C i en annan, Men det gäller att få det att passa ihop också...

Precis det skrev jag i min redigering som du förmodligen missade. ;) Tack ändå för tipset.

SimOnline skrev:

Den sista gillar jag med, härlig symmetri! (y)

Sweet! :bire

silfver skrev:

Precis det skrev jag i min redigering som du förmodligen missade. ;) Tack ändå för tipset.

Vi skrev nog det samtidigt, För det missade jag...

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Gillar också den sista. Den får lite riktning framåt. Du skulle ju kunna testa med att låta "SILFVERCREATIONS" gå rakt igenom SC, om du förstår vad jag menar...

fiddler skrev:

Gillar också den sista. Den får lite riktning framåt. Du skulle ju kunna testa med att låta "SILFVERCREATIONS" gå rakt igenom SC, om du förstår vad jag menar...

Så här? I så fall tror jag att jag föredrar den förra...

sc4.gif
Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Tänkte snarare så här (snabbt fifflat...)

sc3.gif

fiddler skrev:

Det var inte så tokigt det heller! :)

fiddler skrev:

Känns lite ihop tryckt på något sätt...

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

silfver skrev:

Så här? I så fall tror jag att jag föredrar den förra...

den är väl ok?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag höjer ett varningens finger för dina senaste alster. En del av loggan är stor, en annan är liten.

Använder du logga i stort format kommer "SC" bli gigantiskt.
Använder du loggan i litet format blir "Silfver Creations" otydligt.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)