Hade i uppgift att göra ett vykort tills i dag, det fick egentligen se ut hur som helst. Så här ser mitt ut. Vad tycker ni? Ser det okej ut, eller? Vad skulle ni gjort annorlunda?
Du ska absolut använda dig av andra bilder som du tog under din vistelse.
Hur symboliserar man Australien?
Absolut en kängru alt. en koala. Och givetvis Operahuset!
Krydda med nån ökenbild om du har så är det hela klart!
Som det är u så är det bara en strand.
Både kängeruer, koalabjörnar och operahus känns enligt mig en aningens clicheartat. Tänk om, tänk nytt. :) Snygga bilder annars.
Tänkte det också, att det vore lite klichéartat ja... :) men det beror ju på vad man vill såklart. Vad man än vill, så tycker jag att man kunde försöka framhäva att Australien har mycket annat att erbjuda än fina stränder också! Eller kortet kanske är avsett för det!? Silfver kanske tänkte skicka det till några surfpolare och då vill man ju inte ha kort på några djur eller så :)
Inte operahuset. Visst är det snyggt, men det är överanvänt som symbol. I ärlighetens namn, hur många besöker operahuset för mer än att möjligen titta på det några minuter och ta en bild. Lite wildlife behöver inte vara fel, eller som Silfver gjorde, lite strandliv. Jag diggar Silfvers bild (y)
Mycket fina bilder men jag håller med övriga, mer variation hade gjort susen.
I mitt tycke ska ett vykort vara klichéartat... En koala eller känguru, en bild på Ayers Rock (om du nu var där), en surfare, kanske en didgeridoospelande aboriginer, operahuset. Borde finnas en hel del i din bildbank! :)