webForumDet fria alternativet

Hålla ordning på typsnitten?

Design & grafik

3 svar · 466 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Det börjar bli lite många typsnitt nu och det är ju ett skitgöra att sitta och leta efter passande varianter när typsnittet inte förhandsvisas i listan när man ska välja i sitt program.

Är det fortfarande ATM som gäller när man ska hantera fonter eller finns det nåt nyare och bättre?
Sortering, förhandsvisning osv är vad jag efterlyser. :)

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Suitcase, vinnare alla kategorier. ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Du behöver inte tacka, se bara till att ha en smarrig kaka klar när jag tittar förbi nästa gång. :)

http://www.stcassociates.com/lab/fontbrowser.html

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Åhej, upp med tråden igen! :)

ATM har jag märkt inte finns längre, bara nån light-variant som bara anpassar typsnitten så de kan användas på olika system om jag fattat det rätt. Men jag vill ju ha funktionen som lägger till/tar bort typsnitt on the fly medan jag jobbar...

Jag har kikat lite på Suitcase utan att börja köra skarpt och det verkar kompetent, om jag begripit sets rätt verkar det praktiskt - men lite halvt rörigt med open fonts, suitcase fonts, server fonts osv... Sen ser det ut lite som Win 3.11... :e

En polare hade ATM Deluxe 4.1, men om jag fattat det rätt (inte installerat det) kom det runt år 2000 när inte ens XP fanns. Nyttigt i alla fall eller har utvecklingen sprungit ifrån? ;)

Nicrosofts lilla tips funkar inte helt i Opera var det verkar, alla visas inte korrekt, men framförallt visar det bara installerade typsnitt - ingen hantering alls ju...

Synpunkter?

244 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
109 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
112 ms — ändringar (db)