Hej!
Jag funderar på att starta en smyckes butik. Där man ska kunna beställa färdiga smycken som vi själva sätter ihop. Jag har bara ett problem. Ganska stort faktiskt.
Första andledningen att jag startade detta projektet vad för jag tyckte det lät som bra ide att låta andra sätta ihop / designa egna halsband. Men under tiden märkte jag att jag har inte den kompitens som behövs för att göra ett sådant program/script då jag andvänder asp.net/vb
Har försökt men det blir inte snyggt. Har testat att förmiska en glas pärla till verklig storlek från en bild jag hittat på en pärl butik. Men bilden blev bara bluddrig eller vad man ska säga och man såg inte vad det var för något. Kanske var det för dålig upplösning på bilden vad vet jag.
Jag söker ett program/script i t ex javascript eller flash men helst javascript, som gör att man kan sätta ihop ett halsband själv med olika pärlor. Dom ska t.ex på höger sida välja pärlor som dom vill ha och på vänster sida ska man se hur det kommer att se ut. Eller någon annan smart lösning. Det måste vara snygg design och det ska vara lätt och roligt att sätta ihop ett halsband.
Jag har inte själv en bild i huvudet hur det ska gå till eller se ut så jag hoppas jag kan få hjälp med det.
Om någon har en bra ide och tror dom kan göra/lösa detta, vad kan det då kosta?
Hade från början tänkt att undvika flash då inte alla webbrowsers stöder det i grund installationen. Men om det inte finns några andra altenativ så får det bli det.
Behöver inte vara som jag har beskrivit här men då skulle jag vilja ha någon annan lösning hur man kan kan sätta ihop ett halsband.
Hej!
Jag funderar på att starta en smyckes butik. Där man ska kunna beställa färdiga smycken som vi själva sätter ihop. Jag har bara ett problem. Ganska stort faktiskt.
Första andledningen att jag startade detta projektet vad för jag tyckte det lät som bra ide att låta andra sätta ihop / designa egna halsband. Men under tiden märkte jag att jag har inte den kompitens som behövs för att göra ett sådant program/script då jag andvänder asp.net/vb
Har försökt men det blir inte snyggt. Har testat att förmiska en glas pärla till verklig storlek från en bild jag hittat på en pärl butik. Men bilden blev bara bluddrig eller vad man ska säga och man såg inte vad det var för något. Kanske var det för dålig upplösning på bilden vad vet jag.
Jag söker ett program/script i t ex javascript eller flash men helst javascript, som gör att man kan sätta ihop ett halsband själv med olika pärlor. Dom ska t.ex på höger sida välja pärlor som dom vill ha och på vänster sida ska man se hur det kommer att se ut. Eller någon annan smart lösning. Det måste vara snygg design och det ska vara lätt och roligt att sätta ihop ett halsband.
Jag har inte själv en bild i huvudet hur det ska gå till eller se ut så jag hoppas jag kan få hjälp med det.
Om någon har en bra ide och tror dom kan göra/lösa detta, vad kan det då kosta?
Hade från början tänkt att undvika flash då inte alla webbrowsers stöder det i grund installationen. Men om det inte finns några andra altenativ så får det bli det.
Behöver inte vara som jag har beskrivit här men då skulle jag vilja ha någon annan lösning hur man kan kan sätta ihop ett halsband.
Är tackasam för svar
MVH // Christian
Kan det vara något i stil med detta som du är ute efter.Om du kollar på ringarna till höger i den svarta rutan. :bire http://www.jempguld.se/
Ja det är typ något i den stilen jag vill ha. Var inne hos dom som gjort flash programmet och dom verkar kanska duktiga. Det kan faktiskt vara en bra lösning..... :)
Nu har jag en aning bias som främst jobbar med flash själv, men att välja javascript framför flash för denna typen av applikation p.g.a. av mer användare skulle ha stöd i webbläsaren är inte en bra idé.
Enligt de flesta siffror jag sett så är det tvärtom färre som har javascript aktivt i sina webbläsare än Flash, och dessutom så finns det en risk med javascript att det inte fungerar bra i alla webbläsare även om de har javascript aktivt.
En applikation av det slaget även att tänja på gränserna till vad man kan göra med javascript medans det är andra natur för flash, så att hitta en kompetent utvecklare som kan skapa applikationen med bra resultat och till ett bra pris kan bli betydligt svårare.
Ta och lägg upp en beskrivning av vad du har tänkt hittills och lägg upp i "jobb & tjänster mot betalning" så får du säker en del utvecklare som kommer med prisförslag.
Jag kan ta och skicka dig ett PM under morgondagen med lite ideér och en uppskattning på vad det skulle kunna kosta.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e