Jag skulle gärna vilja förändra min logga lite. Jag gillar när saker och ting är stilrena, men just nu känner jag att min logga är lite väl enkel.
Loggan är till min hemsida, silfvercreations.com som är en fotosida. Har tänkt att flytta bloggen nu och göra ett litet showcase där i stället och känner att en lite fräschare logga är på plats.
Så här ser loggan ut nu:
Den fungerar även inverterad (svart bakgrund, vit text).
Hur skulle ni gjort för att få den lite flashigare? Vill gärna få med att det handlar om foto på något sätt i loggan. Men jag vet inte hur.
Okkido: Hms. Menar du att jag ska placera din bild på nåt liknande sätt som Compusa gjort?
Min idé var att strecket i mitten skulle bli en illustration av en kamera, om du tänker dig linus på linjen. Men så försökte jag men det blev inte bra, men jag vill visa kameran jag gjorde så du kanske kunde testa dig fram, för jag tror innerst inne att det kan bli snyggt :)
Ja, Compusas andra bild tillsammans med Okkidos kamera skulle nog bli snyggt.
Men att ha ett rakt streck skulle nog inte vara snyggt så försök få den att blå en lång kurvlinje. Svårt o förklara ;)
Min idé var att strecket i mitten skulle bli en illustration av en kamera, om du tänker dig linus på linjen. Men så försökte jag men det blev inte bra, men jag vill visa kameran jag gjorde så du kanske kunde testa dig fram, för jag tror innerst inne att det kan bli snyggt :)
Tack för att du försökte åtminstone. Jag har suttit i timmar utan att komma nån vart... sånt här är inte min grej egentligen...
Riffles skrev:
Tycker att bilden med kameran i mitten förstör själva huvudintrycket av loggan.
Det ser mycket bättre ut att ha kameran vid sidan av texten.
Orkar jag, ska jag göra ett förslag åt dig Silfver. :bire
Ja, jag håller med. Kameran vid sidan av ser bättre ut. Säg till ifall du orkar göra nåt utkast! :bire
Compusa skrev:
Exempel ett skulle du kunna testa fast att bilden saknar lutning, dvs ligger horisontellt med linjen.
Jag tyckte det såg bättre ut när kameran låg vinklad faktiskt. :)
Vad skulle det kosta mig att låta någon göra en sån här enkel logga? Kan man komma undan billigt? Blir jag betalningsskyldig även ifall jag inte blir nöjd?
Hmmm? Nu är nog inte jag rätt person att utföra okkidos "vision" har inte använt dom rätta typsnitten heller... Dock använde jag mig av hans illustration. (hoppas det var ok?!)
Daft: Tack för att du tog dig tid! Men jag fastnar inte riktigt för kameran som ett I...
peppar: Ditt andra förslag tyckte jag var jätteläckert! Med den vågiga linjen. Men kameran är lite för långt upptryckt mellan bokstäverna. Ifall man sänker den och linjen lite så tror jag det blir perfekt.
Tack för idén! Fler är självklart mer än välkomna. ;) Och föresten, vad tycker ni andra om peppars förslag?
302 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e