Calippo Medlem sedan aug. 2002 536 inlägg Frågan 20 juni 2006 11:29 #1 Får inte kortkommandot för att öka/minska storleken på penseln i PhotoShop CS2 att fungera.
Är det inte bara att trycka på Ä eller Ö?
Ska man inte kunna välja bland underalternativen i tex penslar genom att trycka upprepade gånger på B?
- Svensk XP Pro
- Engelsk Photoshop CS2
Danny Medlem sedan juli 2004 12 913 inlägg mja... det är på amerikansk tangentbordslayout va? på svenska är det komma/punkt-knapparna. Annars kan du gå in i verktygsinställningarna och välja en annan.
Calippo Medlem sedan aug. 2002 536 inlägg Skumt, först fungerade det inte med punkt/komma, men sedan efter diverse tryckningar så fungerade det.
Kan man välja hårdheten med tgb också?
Calippo Medlem sedan aug. 2002 536 inlägg
Danny skrev:
Annars kan du gå in i verktygsinställningarna och välja en annan.
Hittar inte var man ändrar det...
Gick in på Edit > Keyboard Shortcuts... , men där ser jag inget som har med kortkommandon för Penseln...
Calippo Medlem sedan aug. 2002 536 inlägg
Calippo skrev:
Ska man inte kunna välja bland underalternativen i tex penslar genom att trycka upprepade gånger på B?
Har för mig att det ska gå att växla mellan Brush/Pencil/Color Replacement Tool genom att trycka på B upprepade ggr. Det gör det inte på min dator...
Calippo Medlem sedan aug. 2002 536 inlägg Kom på det själv, Shift + B växlar mellan Brush/Pencil/Color Replacement Tool