Lasse HMedlem sedan aug. 20051 506 inläggHur gör jag för att kopiera en DVD film till hårddisken för att sedan bränna den på en DVD-skiva igen?
Filmen är på närmare 8Gig.
Finns det skivor på 8 Gig att köpa?
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Japp, det finns sådana skivor (Kolla efter skivor märkta DualLayer/DL). Mer information om olika sorters DVD-skivor finns här.
Annars kan man välja att använda ett program som CloneDVD att göra jobbet med, den "förminskar" själv storleken till en vanlig DVD-5 istället för en DVD-9 (dvs. från dryga 9GB -> 4,7GB) och du kan plocka bort scener, undertexter och ljud. Smidigt och bra. Användes med fördel ihop med AnyDVD (som dock är olagligt om du använder det för att kringgå kopieringsskydd vilket du kommer göra om du installerar det då det är programmets (enda?) syfte).
Borde göra det. Bägge programmen nämnda finns här.
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inläggEn liten notis bara, om du köper duallayerskivor så måste din brännare klara det.
Lasse HMedlem sedan aug. 20051 506 inlägg
Mr. N. skrev:
En liten notis bara, om du köper duallayerskivor så måste din brännare klara det.
16x max DVD+/- RW Drive står det i specifikationerna så jag antar väl att det inte är en duallayer brännare.
Får väl skaffa CloneDVD och komprimera då.
Kan jag kopiera en DVD rakt av till hårddisken och sedan efteråt med CloneDVD komprimera och bränna till DVD?
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Ladda hem CloneDVD, det är 21dagars gratis test. Det är bara sätta i skivan i DVD-läsaren och öppna CloneDVD, mycket enkelt och smidigt program.
Lasse HMedlem sedan aug. 20051 506 inlägg
Coccozz skrev:
Ladda hem CloneDVD, det är 21dagars gratis test. Det är bara sätta i skivan i DVD-läsaren och öppna CloneDVD, mycket enkelt och smidigt program.
...då gör jag så, tack för hjälpen..