webForumDet fria alternativet

Få samma "grafikstuk" på olika bilder

Design & grafik

3 svar · 472 visningar · startad av MrBergman

Medlem sedan mars 200369 inlägg
Frågan#1

Hej.

Gjorde en liten resa förra året till några länder och tänker nu göra en DVD alt websida av detta äventyr, ska innehålla kartor på de besökta länder, flaggor, mina bilder mm.

Nu till problemet. Vill ha samma grafik stuk på alla kartor och flaggor mm, finns det ngt program som man kan göra om olika kartor till samma stuk? Eller om det finns något program med snygga kartor o flaggor på länder.

Hoppas ngn förstår vad jag menar...

Någon som kanske har några bra ideer på olika funktioner eller hur detta skulle kunna se ut?

/Robert

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Definiera "STUK"

Medlem sedan mars 200369 inlägg

Jag har laddat hem lite olika kartor över Australien och Nya Zeeland, de är inget vidare snygga och de ser lite olika ut. Vill att de ska se likadana ut grafiskt, vill att allt ska flyta ihop.

Typ dessa ikoner är på olika motiv men har samma stuk, d.v.s samma skuggor, färger och samma linje runt.
http://www.samurize.com/userfiles/8844/preview75.jpg

Vill först ha en världskarta som man kan klicka på för att få upp en karta över landet, vill att de ska se exakt lika dana ut som om man tog de från samma kartprogram.
Även flaggorna vill jag ha i samma stuk som länken ovan.

Kanske bara önsketänkande, känns som om jag inte riktigt kan förklara hur jag har tänkt mig.

Får kanske får kolla runt lite i forumet över bra program för att göra dvd "presentationer" också.

Medlem sedan okt. 2002170 inlägg

det är mer eller mindre praktiskt omöjligt, såvida du inte vill rita om hela kartan för hand. om det är mindre skillnader kan du göra samtliga kartor svartvita och färglägga, justera och koordinera dem med samma inställningar. exempelvis.

varför har du olika kartor för? pröva att ladda hem dem från samma källa istället för olika.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)