Hur gör jag om jag har en bild ex en tröja, vill ta bort allt utom tröjan och få en vit bakgrund? Jag har provat många olika sätt i photoshop, men det är ju ett pillergöra med alla sätt. Jag skulle vilja få lika snygg som bifogad foto? Någon som vet hur de har gjort? Någon som vet hur de får tröjan att se så "levande" ut?
Jag tycker att det borde räcka med att lägga tröjan på en vit bakgrund och sedan med rätt ljussättning få ett bra foto och sedan i photoshop trimma lite på de ljusa tonerna framförallt så bakgrunden försvinner, det är ju inte så svårt. Bara man inte tar för mycket...
Undrar inte Athena hur man kan göra bakgrunden vit i ex. Photoshop snarare än att tröjan från början ligger på en vit bakgrund (vitt bord etc.)? Så tolkar jag frågan iaf...
Om så är fallet hade jag rekomenderat just Ps och filter-Extract...
Om du vill få det riktigt snyggt så är det förstås som du säger en hel del pillergöra. Så här brukar jag göra när jag ska frilägga något:
1. Korrigera eventuella färgfel. (Kurvor etc.)
2. Ta ritstiftet och göra en markeringskanal runt objektet som jag vill frilägga.
3. Göra om kanalen till en markering.
4. Vänder markeringen så att den markerar bakgrunden i stället.
5. Lägger till eventuell ludd och trycker på delete.
6. Poff, bakgrunden borta. :)
Så brukar de göra i de flesta reklambyåer tror jag; i alla fall på den som jag praoade hos en gång i tiden.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25