Är det fortfarande lika knivigt för sökmotorer att hitta sidorna med Frames? Ska man använda frames eller ska man skippa det? Fler och fler sidor verkar vara utan frames.
Försök själv att länka till en webbplats med ramar. Du har i princip inget val än att länka till huvudsidan. I annat fall så måste du börja använda javascript, och då sätter du helt plötsligt ett minsta krav för att webbsidorna ska bli användbara.
Enkelhet är en bra grej när det gäller webben. Så valet mellan ramar eller inte bör vara ganska enkel. De är onda till "vanliga" webbsidor. Däremot finns det tillfällen när det är bra med ramar, men då borde du ha väldigt goda skäl att använda dem. Inte för att det blir enklare för dig som webbmakare.
Försök själv att länka till en webbplats med ramar. Du har i princip inget val än att länka till huvudsidan.
Själv brukar jag välja att visa enbart den ramen. Sedan länkar jag till den. Det brukar ofta fungera. Fast det kan ju tänkas att skaparen av hemsidan inte ville att man skulle se sidan på just det viset. Men det är ju inte mitt problem. :)
skit fullkomligt i frames och försök installera undersidorna i CSS istället. av egen erfarenhet så behövs det ytterligare tjänster från exempelvis Jajja eller någon annan sökmotorsexpertis för att bli av med "Företag AB - index.html - Företag AB - frame_top.html" som resultat i Google.
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849