webForumDet fria alternativet

[Initiativ] Tävling: WF-logga

Design & grafik

16 svar · 1 083 visningar · startad av Orient

Medlem sedan sep. 200554 inlägg
Frågan#1

Hej alla webbgrafik intresserade. Vad sägs om att starta en inofficiell tävling om att designa en ny logga till webForum? Om de ansvariga tillåter det så kan vi köra igång.. Jag vill bara få igång något här :)

Jag har redan börjat på min.. postar senare om intresset finns..
Du kan skapa hur många varianter du vill..

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Bara en liten fråga: Vad är det för fel på den gammla?
Jag ser gärna roliga nya förslag men jag tycker den gammla är mycket snygg.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Den som är passar utmärkt som temat är nu

Missförstå mig inte nu..
Det är inget fel på den nyvarande loggan.
Tävlingen är inte till för att ersätta den.
Bara för att få igång en aktivitet här så att vi lär oss mer.
Även om avsikten var att ersätta den nyvarande - vilket inte var fallet, ta det lungt bara - så behöver det inte ha varit ngt fel på den gamla loggan.. Många företag så som telia, Sparbanken m.m har bytt loggan.. Det ger mer reklam, samt ett nytt fräscht ansikte utåt.. vem har samma 80-tals frisyr fortfarande?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tengblad skrev:

Den som är passar utmärkt som temat är nu

Och det är den enda logotypen, skapad som oskapad, som går att använda till det här temat? :OO

Låt kreativiteten flöda! Även om det kanske inte innebär ett byte så vore det kul att se vad det finns för idéer. (y)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Dryden skrev:

Och det är den enda logotypen, skapad som oskapad, som går att använda till det här temat? :OO

Det sa jag eller? Som sagt jag tycker den nuvarande passar bra som den är. Inget om att det inte skulle gå att hitta en ny för det. Men jag skulle gärna se att utvecklarna ger oss lite på benen så man kan börja leka med helt nya teman :i

Jag har redan gjort ett försök förut iom webForum-makeover, tyvärr verkar inte uppslutningen bli vad man skulle önska. :bla

Man kan tydligen inte behaga alla vad man än gör. Nåväl, vill någon vara med så tänker jag börja nu.. vi får se hur det här slutar sen..

Har gjort två varianter av en logga. Det kanske inte passar nuvarande tema men ni behöver inte tänka på det om ni vill vara med. Ni kan utgå från ett tema ur ert fantasi..

Red\
Förresten så blåser det visst förändringsvindar här på wF.

wf1.jpgwf2.jpg
Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

altså den första ... har du snott klotet från Spray eller

Samma klot ... kanske lite illa du känner igen gubbarna i den andra också men kan inte plasera varifrån

http://www.spray.se/images/base/global_logo_slim.gif För likt för o va ett samanträffande

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

mayday skrev:

altså den första ... har du snott klotet från Spray eller

Samma klot ... kanske lite illa du känner igen gubbarna i den andra också men kan inte plasera varifrån

http://www.spray.se/images/base/global_logo_slim.gif För likt för o va ett samanträffande

Det är inte samma klot. I loggan Orient skapat så är det stjärnor i prickarna och dessutom färre. Det är inte stöld att ta inspiration och Spray var knappast först med prickar format som ett klot. Vad spelar sammanträffandet för roll?

ok kanske lite väl grovt men endå

Första ja tänkte på när ja såg den va SPRAY är inte duktigt kanske?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Shit mayday, sluta bara prata ibland.

Okkido... asså tror du det är så lätt eller .... ja försöker.... :P

MEN VAFAN första ja tänkte på när ja såg loggan va Spray..... altså kan den inte vara så lyckad ..... men den va snygg de kan ja säga ....

Okkido skrev:

Shit mayday, sluta bara prata ibland.

:e Oj vad jag skrattade!

Hmm.. 52 visningar och inte en enda kommentar eller kritik om själva designen (förutom maydays).. Och inte heller några som vill vara med..

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg

Orient skrev:

Hmm.. 52 visningar och inte en enda kommentar eller kritik om själva designen (förutom maydays).. Och inte heller några som vill vara med..

Öhh...
öhh, jo...
öhh, den ser ut lite som en kådis tycker jag! :r
Men "Det fria alternativet" passar ju bra där med :)

Medlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Jag tycker den andra var snyggast. Bra jobbat! :bire

Hade jag haft några som helst artistiska drag skulle nog jag bidra med något också.

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

mayday skrev:

MEN VAFAN första ja tänkte på när ja såg loggan va Spray..... altså kan den inte vara så lyckad ..... men den va snygg de kan ja säga ....

Jag tänkte inte alls på Spray. Tänkte bara att den såg jättesnygg ut. :)

Tycker nuvarande logga är snygg som den är, men det kan ju va en kul grej ändå. (Nåt jag inte alls gillar är den grågröna bakgrundsfärgen på allt. :l )

Ja, nu börjar det likna något..
Tack alla för kommentarerna.

doggelito! snuskhummer där.. du kunde ha tänkt på en mikrofon istället.. eller en ficklampa.. eller en deo rollon.. eller ngt liknande :)

Jo jag håller med dig Fridan.. den rostiga färgen är inget vidare.. men de ansvariga har på senaste mötet diskuterat möjligheten att införa flervalssystem för olika teman. Vi hoppas att det blir av.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)