Du kan göra en själv ganska enkelt. Ta och gör en "gren" i snöflingan, svart på vit bakgrund (du målar såklart i ett separat lager). Sedan tar du rotate, ställer centrum i snöflingans tänka centrum, kopie-roterar den med jämna snäpp till 60 grader. Sedan upprepa tills det är en hel flinga. Sedan göra en egen pensel av den! :)
Ett alternativ är ju att kolla på internet efter ett arkiv med sådana där 2-färgade cliparts, "stamp" eller vad det nu heter. Skulle själv vilja hitta en massa sådana, om någon hittar så säg till! :)
Annars kan ju ta ett typsnitt! T ex stort t (T) i Wingdings är en snöflinga! :)
Jag är tyvärr inte intresserade av snöflingor i stil med wingdings. Om ni har spanat in till exempel photoshops egna löv-pensel så förstår ni vilken stil jag är ute efter. Dock så vill ju jag som sagt ha snöflingor. ;)
Men ge inte upp nu! Ni hittar säkert nåt snart... :OO :birp
Resultatet är det jultemat på din hemsida alltså?! :) Dom där blåa snöflingorna?! Det är ju nästan som wingdings som jag själv använde :)
Jag kom ihåg den här tråden idag när jag skulle till och julpynta hemsidan. Behövde nåt som liknade riktig snö, men jag använde bara den där första penseln i photoshop som ser ut som några prickar av nåt slag. Ganska litet fick man köra. Men jävlar vad bra det blev!!! Det ser precis ut som nysnö!!! Kolla här: http://dannesholk.se
Jag använde inte fonten du rekommenderade utan jag hittade nån pensel på sidan som Melea tipsade om. Minns inte vilken, men du lär väl hitta en liknande där om du rotar lite. :)
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849