Har en bild som jag vill ändra färg på till svart men vet ej hur jag skall göra. När jag skall ändra förg till andra färger har jag fått i menyn Bild - Justeringar - Nyans/Mättnad och ändrat men kan ej ändra så det blir svart. Vill enbart ändra så det gula blir svart. Använder Photoshop CS. Bilden bifogar jag här.
Har en bild som jag vill ändra färg på till svart men vet ej hur jag skall göra. När jag skall ändra förg till andra färger har jag fått i menyn Bild - Justeringar - Nyans/Mättnad och ändrat men kan ej ändra så det blir svart. Vill enbart ändra så det gula blir svart. Använder Photoshop CS. Bilden bifogar jag här.
om du vill ha den kolsvart utan nyanser är det väl bara att måla över den men jag misstänker att det inte är det resultatet du är ute efter.
du kan t ex använda nyans-mättnad, kryssa för "colorize" dra ner "saturation" till noll och dra ner lightness lagom mycket.
eller så kan du använda "channel mixer" kryssa för "monochrome" och dra i reglagen.
eller prova "invert" och gör en "channel mixer" på det så får du en svart knapp med vit text
Eller "Replace color" (Ersätt färg). Då tar du och samplar den gula (två samplingar är nog bäst, en på ljus och en på mörka gula). Sedan är det bara att justera mättnad och nivå och nyans så det blir bra
/red. Ja. glöm inte att dra upp fuzziness (tolerans?) ganska mycket...
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2