Om man gjort en form med formverktyget exempelvis ett hjärta..hur fyller man den gjorda figuren med en övertoning? Jag vill att fyllningen ska vara en övertoning. Jag har provat men då blir det som är utanför figuren även övertonat. Någon som har något tips?
Du kan använda formverktyget på flera sätt, bland annat göra en vektorform, en vanlig markering, eller fyllning. Så kolla högst upp i vänstra hörnet för de olika alternativen och välj det som passar (markering).
ELLER...
Så fuskar du genom att göra ett nytt lager, cmd/ctrl-klicka på lagret med formen (cmd för Mac Ctrl för PC) och du får en markeringsram i det nya lagret som du sedan kan fylla.
Hej!
Jo men att fylla former kan jag välja och göra där uppe ..men det är förgrundsfärgen den fylls med..jag är ute efter övertoning i figuren. E du med vad jag menar?
Man kan ju göra en övertoning (Regnbåde) i en markering..ska man inte kunna göra samma sak på ett formverktyg (hjärta eller liknande av dom som finns att välja) ? Har provat göra om banan till en markering men får det ej att fungera. E du med på vad jag menar?