webForumDet fria alternativet

Problem att öppna psd-fil i Photoshop 6

Design & grafik

5 svar · 641 visningar · startad av @nders

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag har fått en psd-fil som är skapad i Photoshop CS. När jag försöker öppna den i Photoshop 6 får jag felmeddelandet "Not enough memory (RAM)".

Hur ska jag göra för att öppna filen? På marknadsavdelningen säger man att det inte går att spara i ett format som "äldre" versioner av PS kan läsa, och jag vill helst inte göra en psd alldeles själv genom att utgå ifrån gif-versionen.

Mvh och tpf,
anders

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

blir det samma resultat om dom sparar ner den som en .tif med bibehållna lager, komprimering 0 osv?

Hmmm...

Har inte en aning. Ska försöka få tag på folket och kolla.

Andra förslag så länge? Finns det något sätt för mig att fixa det här utan att blanda in marknadsavdelningen, och utan att köpa en licens för Photoshop CS?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Dom får se till att bakåtkompatibiliteten är ikryssad när dom sparar filen (kan vara deaktiverat i inställningarna också). Du måste ha den i Photoshop alltså? Jag tänkte annars att man kunde öppna den i Acrobat eller nåt kanske. Annars är nog hltm's lösning det enda vettiga.

Medlem sedan nov. 2001183 inlägg

"Not enough memory (RAM)".

Du har inte tillräckligt minne (RAM) i din burk. Bilden är förmodligen jättestor??

Du har inte tillräckligt minne (RAM) i din burk. Bilden är förmodligen jättestor??

Det är klart att man kan tolka det så, men felmeddelandet är felaktigt. Bilden är på ungefär 500k, och på en nystartad maskin med 512Mb RAM borde det gå kan man tycka.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)