webForumDet fria alternativet

Program för att skapa videoeffekter?

Design & grafik

4 svar · 1 333 visningar · startad av Poteta

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg
Frågan#1

Tjena!
Jag har vid ett svagt ögonblick lovat grabben och hans kompisar att spela in en Starwarsfilm. :e

Jag tycker själv att det ska bli riktigt roligt men jag undrar vad det finns för program som kan underlätta redigeringen. Jag har Premiere Elements som klarar en hel del men jag undrar om det finns något program som klarar av att göra t.ex. ljussvärd och laserskott.
Vi spelar in ljussvärden med vanliga pinnar och frågan är om det finns något program som man kan måla över pinnen med bildruta för bildruta? Och även lägga till laserskott...:OO

Visst, det blir ett fasligt jobb, tre sekunder blir ju 75 bildrutor. Eller finns det något annat sätt att gå tillväga?
Alla förslag mottages tacksamt! :birp

Medlem sedan feb. 2004489 inlägg

Hittade ett program som kanske hjälper, om du har windows:
http://lsmaker.uw.hu/page.php

Provade det själv på min flickväns pc med XP och det fungerade rätt bra, inte vidare svårt var det heller.

Tackar! :e

Jag ska genast kolla upp programmet. Det ser ut att vara precis det jag söker. Tack! :h

Edit:
Det såg lovande ut iaf. :l
Något buggigare program är nog svårt att hitta. Efter att jag har fyllt i bildruta för bildruta så kraschar programmet. Men men, det var ett bra försök! :h

Jag kom på hur man kan göra med Adobe Premiere Elements istället. Vad tycks?

Trailer

(Om inlägget är i fel forum så får ni gärna flytta den.) :e

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Haha. Helt underbar!
Hoppet upp på huset är kungligt! :birp

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)