Det är nog säkert handritat, kanske just för ica.
testat klippa ut bokstäverna och använt whatthefont.com?
Typsnitts Jakt
5 svar · 273 visningar · startad av petla81406
resume skrev:
Affischerna har en "lokal prägel" och handtextade av reklamavdelningen i Kungälv. Varje Affisch har lokal prägel med hänvisning till närmaste ICA-handlare.
hltm skrev:
resume skrev:
Affischerna har en "lokal prägel" och handtextade av reklamavdelningen i Kungälv. Varje Affisch har lokal prägel med hänvisning till närmaste ICA-handlare.
Men jag har hört ryten om att det finns ett typsnitt då det inte bara är dom som har denna typ av stil.
Jag vet att t ex gamla gröna Konsum hade en textare som fick sitta och skriva alfabetetet, ligaturer osv, sedan digitaliserade man detta för att använda i annonstexter osv.
Tror inte det finns ngt typsnitt ute, åtminstone inte som används av butikskedjorna
Det där är en hel konstart. Jag hade gick en kurs en gång som hette Grafisk illustration. Då fick vi prova på det där. Det fanns en hel bok som beskrivde hur man skule skriva de där bokstäverna och exakt hur pennan skulle dras. Det var ganska svårt faktiskt. Men ganska kul också :D
Det där verkar dock vara typsnitt om itne personen som skrivit det är förbenat säker på handen ;)