webForumDet fria alternativet

Hör upp, Lightwaveanvändare!

Design & grafik

6 svar · 264 visningar · startad av oskob

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg
Frågan#1

Hallå!
Jag sitter just här och förbryllar mig över att det inte finns (jag kan i alla fall inte hitta) något bra svenskt forum där lightwave 3d-folk kan hänga.
Är det någon som har ett bra tips på ett sådant forum?
Annars skulle jag tycka det vara skoj att dra igång ett forum för endast lightwave.
I så fall skulle jag vilja veta hur stort intresset är för ett sådant och om någon skulle kunna tänka sig att vara med och utveckla ett forum.

Forumet kan innehålla länkar till tutorials och ha ett galleri där man kan visa sina alster och så klart ett hjälpforum. Kom gärna med ideer!
Alla kommentarer uppskattas!

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

https://www.grafisktforum.org

Det är inte dedikerat till Lightwave, men däremot att visa upp sina alster. Jag tror inte användarbasen är så stor i Sverige.

Nej det verkar inte bättre :(
Tack för tipset dock :)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Varför inte ett allmänt 3D forum då? ...det skulle jag vara intresserad av... just Lightwave börjar väl tappa mark, men om man skulle ha med 3D Studio och Maya och de andra skulle man kunna få ihop nåt riktigt bra ju... det var ju iofs inte din tanke... men ändå... :)

det finns ju redan ett för 3ds max so verkar vara väldigt befolkat. Kommer inte ihåg vad det hette nu. det fans ett par inlägg om det på grafisktforum.

och jag är också intresserade av allmäna forum, bara det fins en avdelning för lightwave. (och den ska helst vara befolkad också).

Är det så få som använder lightwave? jag fick bilden av att det var rätt så välkänt. kanske hade fel :x

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

oskob skrev:

Är det så få som använder lightwave? jag fick bilden av att det var rätt så välkänt. kanske hade fel :x

Välkänt möjligen, men inte välanvänt. Maya, 3D Studio Max och liknande program tror jag är vanligare. Speciellt det förstnämnda.

Är maya större är 3d smax? så pass. varför har lightwave så få användare? är inte det förhållande vis billigt gämfört med de andra programmen? a pity

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)