webForumDet fria alternativet

Rasterize layer i PS?

Design & grafik

5 svar · 307 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

När jag skapat en shape tool och ska enligt en tutorial "Now right click on the Shape layer and select Rasterize Layer." Problemet är dock att när jag högerklickar på shape tool får jag inte upp alternativet, det är alltså grått och går inte att klicka i. Samma i menyn under Layer. Varför går det inte?

Medlem sedan maj 2001217 inlägg

Är i lagerlistan du ska högerklicka och ta det.

/r

Har du så att shape tool skapar shape layers? Tänkte så att det inte är inställt på att göra paths eller bara fill.

ED skrev:

Är i lagerlistan du ska högerklicka och ta det.

?

/red

Jag har skapat ett nytt lager sedan skapat en shape tool i det. Hur ändrar man det och vad innebär det att ha så att shape tool skapar egna lager?

Näst högst upp i vänstra hörnet (bredvid där man väljer shape, iaf i CS) så har du tre knappar. En fyrkant som är markerad, en fyrkant med en penna i och sen en fyrkant utan markering. Där är de olika valen för hur "objektet" ska ritas ut. Som ett eget lager, som paths bara eller som en vanlig klump. Men om du har tagit så att den bara ritar ut en klump (heh, så dålig på att förklara) så ska du inte behöva rasteriza..

Okej, jag föstår. Men om jag inte behöver rasterize, så kan jag inte utföra nästa steg att välja select och sen modify. Kan klicka på ett alternativ i den menyn och det är color range. :x

Markera det du vill modifiera med staven :)

/r eller håll in ctrl och klicka på det lagret du vill markera, i lagerlistan

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)