Att du inte märker det beror på att bildskärmar har för låg upplösning. Zomma in linjen så märker du att den blir tunnare och skriver du ut dokumentet ser du också skillnaden i linjetjocklek.
Vad vill du sudda för något?
3 svar · 395 visningar · startad av danii
Hej!
Vart går man in för att bestämma storleken på t.ex. linjer. När man använder Line Segment tool, Arc Tool, Pencil Tool osv. Om jag drar en linje med Line Segment tool och sedan går in i stroke och ändrar till 0,25pt så blir den svarta linjen grå istället för tunnare (jo tunnare blir den men när man går från 1pt till 0,25 så märker man inte det). Så frågan är hur jag gör linjen tunnare.
Sedan har jag en annan fråga angående hur man suddar. Erase toolk verkar inte fungera :( Finns det något annat sätt?
Att du inte märker det beror på att bildskärmar har för låg upplösning. Zomma in linjen så märker du att den blir tunnare och skriver du ut dokumentet ser du också skillnaden i linjetjocklek.
henke skrev:
Men den blir även grå. Eller kanske det också har med upplösningen att göra?
Jag skulle vilja sudda vad som hellst. En linje del av en linje. En del av en cirkel.
Sant, nu när jag testar blir linjen blir grå i mindre storlekar. Förmodligen har det att göra med kantutjämningen... testa att slå av den så bör det bli svart. Men då kommer förmodligen resten av dokumentet att se mindre snyggt ut (beroende på vad för nån grafik du har).
Kom ihåg att objektet som du ska sudda är markerat innan du börjar sudda... då ska det fungera. Istället för att sudda kan du också testa saxen eller kniven - kan vara smuttare beroende på vad du vill göra.