Hejsan.
Jag har ett problem och hoppas att någon här kan hjälpa mig med det.
Jag använder photohsops CS för att generera web photoalbum. Man trycker på automate->web photo gallery. Det har gått förut men igår ville jag prova igen och då fick jag det här error meddelandet:
"There is an error disabling controls for missing tokens. Some file or folder for selected style might be missing."
Den klickar man bort och sen händer det ingenting. Det funkar helt enkelt inte.
Är det någon som har råkat ut för nåt liknande eller kan lösningen på problemet? Finns det någon lösning egentligen eller måste photoshop installeras om?
Om du inte har en massa plug-ins installerade är det enklaste att du avinstallerar och installerar Photoshop på nytt.
Annars kan du säkert manuellt lägga in de mappar och filer som behövs i ~\Adobe\Photoshop CS\Presets\Web Photo Gallery-mappen. Be t ex någon du känner som också har Photoshop CS-installerat om att få mapparna och filerna. Iofs skulle jag kunna zippa det till dig och attacha filerna i en post här på forumet, men jag vet inte riktigt hur det stämmer överens är med upphovsrätten...
Tack för ditt svar.
Det var ett konstigt fel tycker jag. Filerna och mapparna som du nämnde låg precis där de skulle ligga. Jag vet däremot inte riktigt om det saknades nån fil som skulle få photoshop att förstå att de ligger där!?
Hursomhelst. Jag har installerat om photoshop nu. Och det funkar.
Tack än en gång.
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2