Det bästa är väl att justera bilderna i Photoshop och sedan använda ett program som Pagemaker eller InDesign för att montera upp korten för utskrift. Hur du bara får ut 3 bilder på ett A4 begriper jag dock inte, du får ut 4 x A6 på ett A4. :)
Hej!
Jag har några fårgor angående val av programvara.
Det är så här att jag och några kompisar ska dra igång ett Företag.
Vi ska bla trycka upp en Alamanacka med anknytning till orten, Julkort, Marknadsföringsblad mm.
Jag behärskar redan Photoshop och Pagemaker ganska bra så vi kommer nog att göra det mesta av arbetet i de programmen.
Problemet är att vi inte riktigt vet om Pagemaker är det bästa programmet för sånt här. - Jag menar: Det kan ju vara lite omständigt ibland.
Om vi säger att jag ska göra tex, ett Julkort, där kunden får skicka in en bild på sin familj. Jag retucherar och lägger in lite snygga effekter i Photoshop för att sedan skriva ut allting på ett Fotopapper.
Jag vill ju få plats med så många kort som möjligt på pappret. (Med tanke på att fotopapper är rätt dyrt).
Så jag skriver kanske ut tre Julkort på ett A4. Detta ska gå så SMIDIGT och ENKELT som möjligt.
Någon som har erfarenheter av sånt här sedan tidigare? eller vill tipsa mig om smidiga & billiga sätt att lösa detta på. Jag är även tacksam för tips om papper i grym kvalitet till ett bra pris!
MVH
/Erik