webForumDet fria alternativet

design när jag finner den som bäst

Design & grafik

23 svar · 1 131 visningar · startad av Fredde Mannen

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg
Frågan#1

Oj oj.. visst finns de mycket snyggt på nätet, men detta är nog den snyggaste hemsidan jag sett, bortsett från min egen då! :OO

http://www.rtcproductions.2ya.com/

hu hu.. dags att börja lära sig flash och så! :D

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

nä, den suger, massor av ljud som stör.
"fränetiskt tryckande på Alt+F4"

frankof skrev:

nä, den suger, massor av ljud som stör.
"fränetiskt tryckande på Alt+F4"

:e

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Snygg, visst, men det finns enligt mig snyggare och bättre. ;) :p

Medlem sedan maj 2004451 inlägg

Jobbigt med ljud. Jag har alltid musik på när jag sitter vid datorn och den där jäkla jobbiga musiken och alla fåniga swoosh-ljud störde.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

ljudet går att stänga av ;)
förövrigt jävligt fräsh sida, i klass med https://www.2advanced.com

Medlem sedan maj 2004451 inlägg

M.Cheraghi skrev:

förövrigt jävligt fräsh sida, i klass med https://www.2advanced.com

Som jag inte heller gillar :e Främst för att det är så mycket onödigt pynt på den vilket gör den onödigt svårnavigerad. Bara för att de ska visa hur bra de är på flash. Men att jag klagar på flash-sidor så mycket beror nog allra mest på att jag själv är så insnöad på xhtml och css.

Medlem sedan feb. 2001197 inlägg

gg betyder ju inte nödvändigtvis funktionell, och på webben så ser nog jag heller att funktionaliteten går före lull-lull...

Jag har fruktansvärt såvrt å hitta saker jag letar efter på såna ställen, bara massa saker som är ivägen hela tiden, nejdu, för mig går såpna sidor bort, totalt...

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Vad kul det är att höra en massa amatörer uttala sig om en så uppenbart professionell sida. "Näääee, det är så mycket onödigt pynt på den" == "jag kan inte göra någonting som är i närheten, så jag måste klanka ner på sidan för att inte verka helt värdelös."

HAHAHAHAHAHA! Säger jag.... Allvarligt, inse era begränsingar, det mår vi alla bättre av.

Medlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Skarre skrev:

Vad kul det är att höra en massa amatörer uttala sig om en så uppenbart professionell sida. "Näääee, det är så mycket onödigt pynt på den" == "jag kan inte göra någonting som är i närheten, så jag måste klanka ner på sidan för att inte verka helt värdelös."

HAHAHAHAHAHA! Säger jag.... Allvarligt, inse era begränsingar, det mår vi alla bättre av.

Jag kan säga att mina Flash-kunskaper inte är i närheten av att räcka till att göra en sådan sida, men jag tycker likförbaskat att ljudet på sidan är irriterande.

Kritik från folk som är "under ens nivå" kan väl ändå inte anses vara obetydlig? Snarare tvärtom, eftersom det är de/vi som mest representrerar den vanliga användaren.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Skarre skrev:

Allvarligt, inse att alla är inte amatörer...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Skarre skrev:

Hurra, jag har skådat ljuset, ett proffs har gjort en fantastisk sida.
Nog med ironi, att en pro-designer har gjort sidan är inte entydigt med att man måste gilla den, jag tycker fortfarande att det suger med massor av ljud på en hemsida och i detta fallet stänge ner den innan jag kollat genom och återkommer antagligen aldrig, så nyttigt var det med den "överdesignen".

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag är framförallt skeptisk till den enormt störande musikslingan som tjatar på i bakgrunden. Har de inspirerats av något billigt arkadspel till PS2? Kräkmedel hur som helst. I övrigt, visuellt tilltalande och skapligt funktionellt (om man jämför med vissa andra sajter i ren och skär Flash-orgie-anda) men det snyggaste jag sett? Knappast.

Skarre: Komplett onödigt uttalande. :l

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Kanske snyggt (kanske inte), men den är inte användarvänlig och det krävs för att man ska få besökare som återkommer.

jeeees.. sa ju bara snyggaste.. skiter i användarvänligheten när jag vill ha ögongodis.. :e

vilken diskussion

Medlem sedan maj 2003750 inlägg

Med den kontrast som är mellan den vita bakgrunden och den grå texten så behöver man inte ha särskillt mycket nedsatt syn innan den är väldigt svårläst...

Det räcker t.om med en lite sämre bildskärm. Som min t.ex...

/Mirandir

Medlem sedan juli 2004206 inlägg

Skarre skrev:

Flash passar bra till annonskampanjer och banners. För att "förgylla" en surfares tid är den värdelös. Jag repeterar VÄRDELÖS. Visst går det att göra snygga saker som rör på sig, men även Chefens son Nisse kan göra "fina sidor", tyvär är det inte sminket som gör upplevelsen och Nisse vet inget om usability, kognition, copy eller något annat som tillför besökaren något annat än irritation och väntetider innan man ens kan göra ett menyval.

Själv började jag med Director redan 94, men har lämnat det bakom mig då jag anser att det finns tillräckligt många reklambyråer därute (som vips blir en "webbyrå") som fortfarande tror att internet är ett medium som kan misshandlas lika mycket som en tidningssida. =)

Många flashsidor är gjorda av unga människor, och jag ser ingen annan förklaring än att det är någon persons förlängda penis, eh ursäkta förlängda portfolio som kommer att slå ner som bomber i denna människas (och dess kunders(?)) alster. När man är tillräckligt trygg med sig själv och har bevisat både det ena och det andra så kan man börja pyssla med siter och användbarhet som i slutändan genererar pengar. Höjda ögonbryn betalar inga räkningar.

(ungefär som den där färgade tjejen i Roomservice som hela tiden ignorerar sina klienters önskemål och istället gör 60-tals tema på alla renoveringsprojekt; det är helt enkelt hennes förlängda examensarbete från RMI berghs som hon fortfarande ältar...)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Schysst sida. Men jag har sett folk här på wF som gjort grymt mycket snyggare/bättre.

Sen är det faktiskt skillnad på en snygg sida vars enda syfte är att ragga kunder och sedan en funktionell sida. Sidor kan vara snygg och det kan ju vara bra, som i detta fallet, för att visa upp vad dem kan, men sidan fungerar inte lika bra om den skulle vara gjord till Swedish institute som har en snygg sida, men på ett funktionellt sätt.

men seriöst, 2advanced, vad är det som är snyggt på den?

Medlem sedan maj 2003750 inlägg

men seriöst, 2advanced, vad är det som är snyggt på den?

Alla coola tweens som gör att sidan tar 5 år att ladda!! ;)

/Mirandir

Medlem sedan juli 2004144 inlägg

Den är snygg, men långtifrån det coolaste/bästa jag sett...

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)