<table style="border:1px solid #000;">
Hejsan. När kah gär mina layouter i dreamwaever och vill ha en kant som är ganska smal och tar border="1" då blir kanten så tjock.. hur gör jag för att få en smal linje??
9 svar · 1 131 visningar · startad av ade
Hejsan. När kah gär mina layouter i dreamwaever och vill ha en kant som är ganska smal och tar border="1" då blir kanten så tjock.. hur gör jag för att få en smal linje??
<table style="border:1px solid #000;">
Tack.. men det täckte för tabellen. Hur gör jag för att få lika smal border på cellerna?
Alla borders var smala efter jag gjort 2 celler med svart o smal border sedan vart nu alla tjocka..
<table style="border:1px solid #000000; width="476" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#000000">
<!--DWLayoutTable-->
<tr>
<td style="border:1px solid #000000" height="101" colspan="2" valign="top"><!--DWLayoutEmptyCell--> </td>
</tr>
<tr>
<td style="border:1px solid #000000" width="105" height="20" valign="top" background="orange.gif"><!--DWLayoutEmptyCell--> </td>
<td style="border:1px solid #000000" width="371" rowspan="2" valign="top"><!--DWLayoutEmptyCell--> </td>
</tr>
<tr>
<td style="border:1px solid #000000" height="284" valign="top"><!--DWLayoutEmptyCell--> </td>
</tr>
<tr>
<td style="border:1px solid #000000" height="20" colspan="2" valign="top" background="orange.gif"><!--DWLayoutEmptyCell--> </td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
<table style="border:1px solid #000000; border-collapse:collapse;>
Som du ser så är detta HTML och CSS. Något att tänka till nästa gång. :)
Okej. Men om jag nu vill ha en ruta med lika smal linje där texten ska vara. Kan man göra det med "draw layer"?
Varför kan du inte ha texten i tabellen då?
fast jag kanske inte ska ha någon cell bakom då?
Problemet är löst.