Jag ska göra en hemsida till en fiskeklubb och har fått helt fria händer för layouten (vikelt kanske är bra det). Men jag har inga idéer. Vad ska man satsa på egentligen. Bilder på fisk känns ju inte särskilt roligt. Något fiskerelaterat kanske? En stilla sjö i solnedgången? Om någon har en bra idé så delge mig den gärna.
Jag tänker spontant "hav". Sobert färgschema, ngt ala blå/grå/grön. Sidhuvud med växlande bilder f att undvika statiskhet och visa bredden/variationen på utövandet.
Hmm, fast "hav" vet jag inte om jag vill använda riktigt med tanke på att fiskeklubben verkar i trakterna häromkring där havsfiske känns rätt avlägset. Växlande sidhuvud är bra. Måste bara få tag på lite bilder då. (automaticlabs slumpskript får det bli i sådana fall http://automaticlabs.com/products/rotator) Jag ska nog sats lite mer på den där "rofyllld kväll vid skogssjön"-känslan tror jag.
Jag skulle nog försöka få in fiskekänslan på webben eller hur man skall uttrycka sig.
En början kunde ju vara att försöka hitta en bakgrundston som påminner om hur vattnet tonas i en sjö. området ovanför statusraden verkar som botten på sjön och området under adressfärlet fungerar som ytan? Kanske dåligt uttryckt och ett klassiskt (men gångbart) utseende.
Vattentoningen var en smart idé ejick. Man kan ju köra som på alistapart.com fast med en lite längre toning uppemot 500px (hmmm, om man ska köra 256 färger så kommer varje färgområde att bli 2 pixlar brett, det är ju lite tråkigt).
Ska det vara en svensk sjö tro (brunt till ljusbrunt :p ). Nej får nog satsa på nåt trevligare.
SkinkOst, jag ska nog satsa mer på bilder och realism.
Hmmm, inte särskilt bra kanske. Det jag letar efter om jag ska köra vidare på "under ytan"-känslan är en bild på en vattenyta. Och då alltså tagen från sidan utmed ytan.
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e