webForumDet fria alternativet

Smidigt program för att göra en logga?

Design & grafik

8 svar · 2 028 visningar · startad av thoake

Medlem sedan maj 200440 inlägg
Frågan#1

Har sett nåt sådant tidigare men var,vilket ? :x

Ett program som är lätt att komma igång med alltså. Inte tex photoshop o dyl.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Den enda jag kan komma på nu är Logocreator, men om den är värd pengarna vet jag inte.
http://www.macxware.com/candypress/Scripts/prodView.asp?idproduct=26

Medlem sedan jan. 2004501 inlägg

Seriöst? Att skapa en logotyp är lika mycket arbete som att programmera. Det finns inge genvägar. Du måste lära dig illustrator eller freehand, eller annan verktorverktyg, för att kunna göra bra logotyper(undan tag om du bara vill göra till webben då är det photoshop som gäller). Allt annat kan du mer eller mindre lägga ner. Så nej det finns inga andra program. Lär dig dem eller låt någon annan göra jobbet. IMO.

Javisst. Seriöst.

Får väl göra det då. Gå en kamp med Photoshop alltså.

Medlem sedan jan. 2004501 inlägg

Det finns många resuser på webben som kan hjälpa dig att komma igång. Bara att söka på googel efter photshop tutorials.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Du klarar dig utmärkt med tex Canvas som klarar både vektor och pixel, det finns i en testversion, deneba tror jag företaget som tillverkar Canvas heter.

Medlem sedan mars 200455 inlägg

Good-tutorials

Ett bra ställe om du ska börja med photoshop!

tack för svaren. jag skall kolla upp GT när jag har lite mera tid. Det är det värsta. Tidsbrist :(

:)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

1. Sätt dig ner och fundera på vad företaget sysslar med och vad du vill ha för budskap med logotypen.
2. Titta på hur andra har löst samma problem.
3. En logotype ska vara simpel och lätt att känna igen, fundera däför hur du kan lösa det.
4. Rita ner på papper, x antal (5-10 st) förslag som du tycker passar.
5. Välj ut dem du gillar mest och gör dem i valfritt program. (En logotype ska nästan alltid vara i vektorgrafik så lär dig freehand eller illustrator)
6. Spara.
7. Vänta några dagar och ta en titt på förslagen igen, antagligen kommer du plocka bort några helt och tänka "vad fan sysslade jag med"
8. Är du nöjd med några skickar du vidare dem så att andra kan bedömma, är du inte nöjd med nån, börja om från punkt ett.

Det är iaf så jag gör.

317 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
187 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
184 ms — ändringar (db)