Jag hittar inte den lilla sak som skiljer sidorna åt :l
designproblem
Design & grafikur Design & Grafik
13 svar · 522 visningar · startad av dea
Kör på den vita versionen tycker jag. Mer lättläst.
caze: på transparenta versionen ligger en bakgrundsbild över hela sidan. På den vita versionen är det vitt där brödtexten är i stället. ;)
Så länge transparensen inte ställer till med problem så kan du köra på den. Problemen som kan uppstå är när texten landar på bakgrundsbilden då risken finns att det hela blir svårläst.
Den med vita bakgrunden känns bättre.
Du framhäver texten mer då.
Kör på ett mellanting! Det kommer bli klart snyggast.
Rickard R skrev:
Kör på ett mellanting! Det kommer bli klart snyggast.
Du menar att jag ska köra lite opacity på den vita bakgrunden eller?
Ja, precis.
Jag ser att du använder en gammal nyhetsartikel som "dummy text", så jag vill bara tipsa om: http://www.lipsum.com/
inte för att vara sådan, men har du prövat hur det ser ut i Firefox eller Opera?? Kan tala om att de två inte stödjer filter:Alpha som jag gissar att du använder dig av.. Dessutom rekommenderar jag dig att arbeta om loggan, den ser helt enkelt vedervärdig ut..
aph3x skrev:
inte för att vara sådan, men har du prövat hur det ser ut i Firefox eller Opera?? Kan tala om att de två inte stödjer filter:Alpha som jag gissar att du använder dig av.. Dessutom rekommenderar jag dig att arbeta om loggan, den ser helt enkelt vedervärdig ut..
Har inte användt mig av filter:Alpha än... det var någon här som rekommenderade det..
och angående logon så är det något som jag inte kan ändra, den har funnits länge i företaget och de ville inte ändra den, men visst den är inte snygg inte..
Det blir nog lättare för dig att köra med det vita men om du frågar vilken som är snyggast.... Den Transparanta självklart...
Så länge den inte ställer till något problem så..
Min Åsikt..
okej, men använder du dig av fusk-transparens då eller(d.v.s genom en bild)?? kan ändå tycka att om företaget nu ska ge sig ut på webben så kan de lika gärna uppdatera sin logga... faktiskt.. lägg det som förslag iaf..
aph3x skrev:
okej, men använder du dig av fusk-transparens då eller(d.v.s genom en bild)??
jag använder:
body {
margin: 0px;
padding: 0px;
width: 100%;
height: 100%;
text-align: center;
font-family: Verdana, sans-serif;
font-size: 10px;
color: #000000;
background-color: #FFFFFF;
background-image: url(../image/img_bg_trapp3.jpg);
background-position: top right;
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
}
där bilden trapp3.jpg är skapad i photoshop, med gradient och opacity 20% ungefär