webForumDet fria alternativet

Remote desktop connection!

9 svar · 592 visningar · startad av Sjodahl

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Hej!

Undrar om det går att på en windows XP maskin att logga in via remote connection som en ny användare även om det är en person fysikt inloggad.

har skapat ett extra konto, men när jag försöker att logga in står det att den andra användaren kommer att loggas ut. Men det vill jag inte.

Skall det inte gå att vara 2st inne samtidigt???
Fanns det inget switch user å den biten innan med?

Kör WinXP Professional

Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg

Det går tyvärr endast med Terminal Services som finns i server-versionen.

(stavfel)

Fjärrskrivbord: översiktVia Fjärrskrivbord i Windows XP Professional har du åtkomst till en Windows-session som körs på din dator medan du själv befinner dig vid en annan dator. Det innebär att du till exempel kan använda Fjärrskrivbord om du hemifrån vill ansluta dig till din dator på jobbet och ha tillgång till alla program, filer och nätverksresurser som du har tillgång till på jobbet. Du kan låta vissa program vara igång när du lämnar jobbet och sedan från din hemdator se samma skrivbord med samma program igång.

När du ansluter låser Fjärrskrivbord datorn på jobbet så att ingen annan kan få tillgång till dina program och filer när du inte är närvarande. När du kommer tillbaka till datorn på jobbet låser du upp den genom att trycka på CTRL+ALT+DEL.

Med Fjärrskrivbord kan mer än en användare köra aktiva sessioner på samma dator. Det betyder att flera användare kan låta sina program vara igång utan att deras Windows-sessioner påverkas när andra användare är inloggade.

Med hjälp av Snabbt användarbyte kan du enkelt växla från en användare till en annan på samma dator. Antag att du arbetar hemma och har loggat in på datorn på kontoret för att uppdatera en utgiftsrapport. Medan du arbetar behöver en familjemedlem använda hemdatorn för att kontrollera om ett viktigt e-postmeddelande har kommit. Du kan koppla från Fjärrskrivbord, låta familjemedlemmen logga in och kontrollera e-posten och sedan ansluta på nytt till datorn på jobbet där utgiftsrapporten visas på exakt det sätt som när du lämnade den. Snabbt användarbyte fungerar på fristående datorer och datorer som ingår i arbetsgrupper.

"Det betyder att flera användare kan låta sina program vara igång utan att deras Windows-sessioner påverkas när andra användare är inloggade."

skall det inte gå då ?

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Nopp, programmen du startar under din session kommer fortsätta att köra även om du blir frånkopplad. Därmed inte sagt att du kan köra 2 aktiva sessioner samtidigt.

Grr...

Hmm, men låt oss säga att jag har igång datorn på jobbet och startar upp de program jag skall köra. Sen låter jag den användaren vara inloggad. Men sen när jag är hemma å skall koppla upp mig till den användaren så står det att användaren kommer att loggas ut. Vill ju komma åt dem programmen jag startade utan att behöva logga in igen å starta upp dem. Eller är det bara jag som har fått det om bakfoten.

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Om du loggar in med samma användare som redan är inloggad på datorn (med programmen öppna) så kommer användaren som sitter vid datorn att loggas ut och du tar över hans session (inkl. de öppna programmen). Loggar du in med en annan användare än den som är inloggad på datorn från början så kommer du inte komma åt hans program.

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

går faktiskt att köra med en remot o en lokal användare samtidigt

läste en artikel om de va nån registernyckel du skulle ändra
en privat person som hitta

mins dock inte sidan Googla lite vetja

Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg
139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)