Jag undrar om det finns något script man kan köra som dödar en viss process varje gång man startar datorn.
Jag stör mig så på RealOne's update process som ligger igång hela tiden. Visserligen tar den bara 1** någonting i ram minne men ändå. Jag har noll tolerans.
Och NEJ det går inte att ta bort den ur registret eller via någon inställning i realone lr msconfig. För den läggs till direkt igen så fort man startar RealOne.
En dålig lösning kanske, men skit i Real One :)
Finns det codec's som jag kan använda, så jag kan spela realmedia filer på min wmp ?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg
Nickemannen skrev:
Och NEJ det går inte att ta bort den ur registret eller via någon inställning i realone lr msconfig. För den läggs till direkt igen så fort man startar RealOne.
Men du kan väl döpa om själva exe:n (realsched.exe) eller ersätta den med en annan som bara avslutar direkt? Det funkade iaf innan.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Real Alternative finns ju. Fungerar fint för mig.
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg
Nickemannen skrev:
Finns det codec's som jag kan använda, så jag kan spela realmedia filer på min wmp ?
Nästan, du kan köra Media Player Classic med Real-codec.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Detta kanske kan vara något som intresserar? Alltså, skapa en .cmd/.bat-fil, lägg in kommandot taskkill och kör filen via Autostart.
Annars skulle jag nog rekommendera nikos tips att döpa om filen. Så har jag själv gjort med några störande program.