Nu har jag faktiskt sökt på webforum.nu utan att hitta svaret ;) . Hur formaterar man Windows Me, har testat att skriva C:\format utan resultat och det finns heller ej möjlighet att ta bort den via Lägg till/ta bort.
Någon som vet?
3 svar · 327 visningar · startad av Webber2003
Nu har jag faktiskt sökt på webforum.nu utan att hitta svaret ;) . Hur formaterar man Windows Me, har testat att skriva C:\format utan resultat och det finns heller ej möjlighet att ta bort den via Lägg till/ta bort.
Någon som vet?
När du installerar ett nytt operativsystem så tar du bort det gamla under installationen. Boota från den cd-skiva som du skall installera och följ informationen på skärmen.
Ja det märkliga är att jag har en OEM version av Windows Me och jag vill då rensa min tidigare Windows Me version då den ej fungerar riktigt. Satte därför i den i datorn för jag trodde att den skulle starta från cd:n, något som den inte gör.
Ska den inte göra det eller?
När du ska installera/formatera äldre windows... 9x-serien alltså så ska du köra med en startdiskett. Stoppa i den(kolla i bios att firstboot är floppy). Sen när den bootat finns format programmet på a: