aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Fick idag ett paket på 3,5 kg från microsoft.
När jag öppnade paketet låg där följande:
Massor av papper om Empowerprogrammet och MSDN
4 DVD (+ dubletter på franska) med Office XP, WinXP Pro och Win2003 server
1 DVD med office 2003
4 DVD med Small Business Server 2003 Evaluation
1 väska med 37 DVD med dom flesta program man kan tänka sig
2 DVD med Windows Longhorn :D
Självklart måste man testa Longhorn...
Slänger i en tom 40 GB i min P42.6 Ghz med 512 MB DDR och börjar, först blir jag imponerad när det står att det är 13 minuter kvar av installationen men när 13 minuter har gått så är det dags för datorn att kontrollera innehållet i sig själv :OO
Detta kan ta upp till 10 minuter enligt skärmen, jaja tänker jag, så brukar det stå men det tar bara nån minut eller 2, gissa vem som fick vänta i 10 minuter...
Till slut så syns bakgrundsbilden och ett timglas, och rutor om att drivrutiner till diverse hårdvara inte hittas, iofs inte så konstigt, finns ju inga än. Men sen hänger sig det, absolut inget händer, kan trycka Ctrl+Alt+Del och valet att starta om, logga ut osv dyker upp men ingen meny eller annat kul för att testa OS:et :(
Omstart genom att klicka på knappen på datorn krävdes x(
Men nu är det uppe och första intrycket är snyggt...
Andra intrycket är, vad är nytt, vissa layoutförändringar men det mesta ser ut som i XP
Nån annan som har testat Longhorn?
RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg Bha, varför fick du ett paket från Microsoft ? Vill också ha!! :P
aja, jag har testat Longhorn , ett par gånger både Build 4008,4015 och 4029 det senste har jag men har inte orkar installera... Longhorn är ju en beta version fortfarande eftersom det släpps till 2005-2006. Om du installerar alla drivrutiner som ljud,grafik(viktigt) mfl.. då kommer det nog funka.. Jag har nu själv installerat Windows Xp Media Center Edition grymt OS. När jag testade Longhorn såg jag inget nytt bara så där... men om du testar det senaste så sägs det att den sista versionen av IE är med, och där har dom lagt in en Pop up blockerare, och att själva bild visnings funktionen som också finns i XP är mer avancerad, men mer har jag inte sett eller hört.. det finns rätt många sidor på nätet om just longhorn... vill ha de där paketet :(
jigganMedlem sedan juni 2003175 inlägg vad är det för speciellt med media center edition?
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Jag har också testat Longhorn 2 ggr. Build 3863 och 4008. Den andra var klart bättre men minns fortfarande vissa buggar som t.ex att den inte kom ihåg mappinställningar när man klickade sig uppåt i en mapp. En stor skillnad är iaf WinFS-servicen som finns i Longhorn som ännu inte är färdigutvecklad och därför upplevs som väldigt seg och som jag därför inaktiverade på en gång. :)
Utöver det har jag bara hittat ändringar på det utseendemässiga planet, plus att man numera använder enhetsnamn i sökvägen istället för enhetsbokstav. Men sen är det ju som sagt bara Alpha (inte beta ;)).
Re: En sen julklapp...
aleborg skrev:
Massor av papper om Empowerprogrammet och MSDN
4 DVD (+ dubletter på franska) med Office XP, WinXP Pro och Win2003 server
1 DVD med office 2003
4 DVD med Small Business Server 2003 Evaluation
1 väska med 37 DVD med dom flesta program man kan tänka sig
2 DVD med Windows Longhorn :D
låter rätt fräsigt!
1. varför få alla dem grejjerna? Evaluation? elelr har du pyntat?
2. varför få dubletter på franska?
3. 37dvd skivor :o va för roliga program däribland?
4. de stora frågan varför?
5. troligtvis den viktigaste frågan, vad är windows Longhorn?
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Re: Re: En sen julklapp...
Cannabis_Tomten skrev:
Nästa Windows. Beräknas komma till 2005. :)
Re: Re: Re: En sen julklapp...
Nexus86 skrev:
Cannabis_Tomten skrev:
Nästa Windows. Beräknas komma till 2005. :)
ouh. Fina grejjer! =)
Skall vara ett server os? eller fru Svensson os?
Är det lagligt att tanka o testa eller olagligt =)
kommer Longhorn vara en del av Palladium?
MVH
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Longhorn kommer vara fru Svensson-OS. Blackcomb blir nästa server-OS. Fast det ryktas även om att Longhorn kommer som server-version också precis som Blackcomb kommer i desktop-version men jag har ingen aning huruvida detta är sant eller ej. :)
Nexus86 skrev:
Longhorn kommer vara fru Svensson-OS. Blackcomb blir nästa server-OS. Fast det ryktas även om att Longhorn kommer som server-version också precis som Blackcomb kommer i desktop-version men jag har ingen aning huruvida detta är sant eller ej. :)
Okej man blr sugen på att testa :P nån som har Prntscrn på Longhorn? eller vet ifall man får installera Alpha versionen utan tillstånd från mircosoft? eller om det är strictly phorbidden.
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg
Rodan skrev:
...och där har dom lagt in en Pop up blockerare
Popup-blockerare ingår också i Windows XP SP2, som just nu beta-testas. Fungerar riktigt bra.
Någon gång under vintern/våren dyker servicepacket upp i skarp version.
jiggan skrev:
vad är det för speciellt med media center edition?
Det undrar jag också? Och vad är skillnaden/likheten mot windows xp pro och 2000 pro?
Choronzon skrev:
jiggan skrev:
vad är det för speciellt med media center edition?
Det undrar jag också? Och vad är skillnaden/likheten mot windows xp pro och 2000 pro?
Svaret:
http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/mediacenter/default.asp