webForumDet fria alternativet

minneshantering....

2 svar · 228 visningar · startad av erikheneby

erikhenebyMedlem sedan sep. 20035 inlägg

hmmm, har ett litet problem men minneshanteringen i min win2k adv burk.... kör med 512mb ram och 2 xeon processorer.. problemet ligger i när filer kopieras(läses) över nätverk eller via ftpserver så slukar systemet allt minne tills det bli fullt och sen går allt segt som f.a.n när burken börjar lägga allt på disken ist... små korta filöverföringar funkar bra, det är dom lägre som t.ex. någon som laddar en fil via ftp som minnet långsamt sugs upp... om personen sen loggar ut och avbryter sin överföring så frigörs minnet igen, har aktivitetshanteraren och det är inte någon minneslucka i ftpprogramet som gör det... ngn som har någon ide? har uppgraderat diskarnas hårdiskkotroller(promise) till senaste version och har inbyggt intelnätverkskort med nya drivrutiner... så kan fan inte lista ut vad som är fel...

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Vilken process är det som stjäl minne?

erikhenebyMedlem sedan sep. 20035 inlägg

där problemet ligger.... om jag sorterar processerna efter minnesanvändning i aktivitetshanteraren så hamnar ftpservern som ofta är under belastning överst och brukar göra av med runt 20mb... men om jag kollar i Preformance->systemmonitor och väljer avaiable memory(mb) så ser jar hur allt bara rasar och lägger sig på runt 5-6mb ledigt så fort någon börjar belasta ftp:n... :(

244 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
241 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)