webForumDet fria alternativet

Fdisk Probbs

3 svar · 411 visningar · startad av mayday

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Har ett problem
Skulle vilja kunna Köra Fdisk med en parameter så den raderar alla partitioner på disken utan att behöva gå in i programmet o göra det manuelt

Batch skript eller parametrar vad som helst bara jag slipper trycka Följande

Fdisk [Enter]
j [Enter]
j [Enter]
3 [Enter]
4 [Enter]
1 [Enter]
j [Enter]

vill automatisera det hela hittar ingen info om de hela

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ladda hem hd_kill från följande sida. (Mig veterligen är det freeware.)
Kör det mot disken. Var lite försiktig bara, så vitt jag vet finns det inga parametrar eller kontrollfrågor. Ett dubbelklick på filen så kan det vara tack och godnatt. :)

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag ska tydligen göra ett tillägg. Det finns en del antivirusprogram som reagerar på programmet jag länkade till ovan.
1. Det är inte ett virus, men det finns trojaner som använder sig av det.
2. Om det vore ett virus så kommer det i alla fall inte göra någon skada vilket kan förklaras enligt följande:
Vad programmet gör är att rensa partitionsinformation och MBR fullständigt - genom att skriva nollor över alltihop. Att återskapa efter en exekvering av misstag blir jobbigt. (Det komiska i sammanhanget att den här beskrivningen kan du på hemsidorna hos de av-företag vars produkter reagerar på filen... ;))
Därefter är tanken att du ska installera något från scratch och eftersom du har originalskivorna eller lämplig dist så kommer det i alla fall inte finnas ett jota kvar av hd_kill på disken när du är klar.

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)