Nu vet jag juh inte vilken nivå dina kunskaper ligger på men Microsofts egen tipssida för Windows XP räcker en bit, på samma sida finns också länkar till mer avancerade tips.
Finns dessa windowtips även på svenska för oss som inte behärskar engelska. ?
alandia
Jodå men jag tycker inte om svenska Microsofts site, den är en blek kopia av den amerikanska, dom skriver nästan ingenting själva utan översätter imån av tid men här finns det en del på deras tipssida;
Man kör inte XP utan byter ut skiten mot Windows 2000 Professional, Service Pack 4 istället, mycket bättre och mycket stabilare dessutom.
Lite ironiskt att din useragent visar att du har Windows NT 5.1 då ;)
Skämtåsido, vill du disskutera W2k Vs. WXP så rekomenderar jag den här tråden. Här håller vi oss till topic. :)
Jag har chello plus med 4 dynamiska IP-addresser och en Netgear SF105 switch. När min nya dator anländer kommer jag att ha 4 datorer inkopplade i switchen:
dator 1 - win98SE
dator 2 - win98SE
dator 3 - win2k pro
dator 4 - win XP home
Alla 4 datorer skall ingå i hemma_nätverket och allar 4 skall "ut" på internet
Kommer det uppstå problem?
Vad skall jag tänka på när jag installerar och konfigurerar dator 4 (dvs win XP homr)?
Nu är jag igång med att konfiguera XP.
Jag har "installerat" nätverket. Åtminståne hittar jag samtöiga 4 datorer. Men när jag skall tex importera favoriterna från en av de andra datorerna får jag fel-meddelande. Se bifogad fil.