webForumDet fria alternativet

Behöver drivrutiner...

8 svar · 539 visningar · startad av Nexus86

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

... till ett Rockwell 56K RLVDL56DPF/SP R6785-61. Ett 56k-modem för er som inte kunde räkna ut det själva. ;)

Behöver dom till Windows 2000. Om någon råkar snubbla över några skulle jag vara tacksam över att få reda på det. :)

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Borde du inte kunna köra med standard drivisar till det?

AntesonMedlem sedan juni 2003115 inlägg

sök på internet?

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

om du har ett konto på driverguide så är den här länken rätt trevlig:
http://beta.driverguide.com/beta/index.php?action=dosearch&qm0=R6785-61&sm=s

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Urk. Rockwell suger riktigt stenhårt. Jag satt själv i den sitsen för ett tag sedan. Min varmaste rekommendation är byt modem för du kommer med stor sannolikhet att få problem med Rockwell-modemet.
Om du trots allt väljer att köra Rockwell så kommer du att få finkamma nätet. Det finns hemmaknackade drivrutiner som fungerar sisådär. Men då får du leta.

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Det är inte mitt modem. Det är min morfars och det har fungerat finfint hittills (4 år) så än så länge har jag inte någon anledning att säga åt honom att skaffa ett nytt.

Om du med standard-drivisar menar de som kom med så är det så att de enda som följde med när han köpte datorn 99 var till 95/98 och NT4. Och de fungerar inte.

Och nej, jag har inte ett konto på driverguide. Har redan sett att de har men som sagt, jag har inte ett konto. :l

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

skapa ett konto då? det kostar ju inget.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Är det inte driversguide som har ett standardkonto för samtliga besökare som är "drivers" och "all" som username och password?

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Nexus86 skrev:

Det är inte mitt modem. Det är min morfars och det har fungerat finfint hittills (4 år) så än så länge har jag inte någon anledning att säga åt honom att skaffa ett nytt.

Om du med standard-drivisar menar de som kom med så är det så att de enda som följde med när han köpte datorn 99 var till 95/98 och NT4. Och de fungerar inte.

Och nej, jag har inte ett konto på driverguide. Har redan sett att de har men som sagt, jag har inte ett konto. :l

Nje ja tänkte snarare för standraddrivarna för 56k modem i windows. Vet att dom funkar då jag haft ett likadant modem en ggn i tiden. Minns dock inte om det var från win98 eller XP. Möjligt att dom inte finns till XP.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)