webForumDet fria alternativet

Ta bort windowsinloggning i win 98?

4 svar · 454 visningar · startad av eMan

eManMedlem sedan sep. 2000232 inlägg

Hej går det att ta bort rutan windowsinloggning helt i windows 98 på något sätt? Jag vill alltså inte att det skall skapas en *.pwl-fil för varje ny användare som använder datorn (nätverksinloggning med många användare på samma dator). Går det med något registerhack eller likande?

dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Gå in på egenskaperna på för nätverket och välj nätverksinloggning istället för windowsinloggning.

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

Vill du ha någon inlogging eller vill du bara ha en "användare" på datorn?

Datorn är redan inställd på klient för nätverk som primär inloggning, jag vill bara ha en användare på själva datorn eller vad man skall säga. Jag vill alltså inte att det läggs in en ny [användarnamn].pwd-fil på datorn lokalt för varje användaridentitet som loggar in på nätverket. Jag vill om möjligt att det inte skall komma upp en ruta som frågor om att lägga in lösenord för windows när användaren loggar in på maskinen för första gången utan vill endast att rutan för nätverksinloggning skall komma upp innan man kommer in i windows.

Har löst det genom att inaktivera lösenordcaching vilket medför att inga pwl-filer verkar skapas.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)