Tjena!
JAg har ett litet problem i Xp. Min bild är lite otydlig/suddig i vänstra delen av skärmen. Det är bara när jag är "i windows". Spelar jag så är det inga problem.
Någon som har några tips?
(Jag har ett GF2-MX400 och har provat olika drivrutiner från NVIDIA.)
//BlueVision
dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 946 inlägg Är det nått som står nära där? En högtalare eller liknande som stör magnetiskt?
Re: Suddig bild
BlueVision skrev:
(Jag har ett GF2-MX400 och har provat olika drivrutiner från NVIDIA.)
Du är inte ensam om att ha det kortet, men ensam om att ha problemet, jag har likadant kort men inget fel, testat med de senaste drivrutinerna från https://www.nvidia.com ?
Jag har en högtalare på högra sidan om skärmen, men den har inte stört så mycket innan....skall plocka bort den och kolla.
Jag har provat med de senaste från NVIDIA, men det hjälper inte!
Nix, högtalarna var inte felet......
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Kolla även om du kan justera moiré på din skärm, jag har lite problemer med det på min skärm (hansol 920p) och då blir skärmen lite suddig på ena sidan.
Testade det också, men det blev inte synbart bättre....
Det är skumt....
Vet någon hur man justerar färgdjupet i XP, har fått ett tips om att det kan vara felet!
pettssonMedlem sedan jan. 20021 122 inlägg Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper > inställningar. På vänster sida i mitten ungefär.
.....hmmmm Jag hittar inget om färgdjup där. Bara upplösning och färgkvalité. Är det färgkvalité du menar?
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Det ställer du in där du kan välja mellan 256 färger eller 16, 24 eller 32 bitars färgdjup.
Suddig bild är ett känt problem på GeForce-kort (i synnerhet GF2). Har du högre upplösning i Windows än i spelen kan det vara en förklaring varför du endast upplever bilden som suddig i när du är ute på skrivbordet.
http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html
Där kan jag bara välja mellan 32 och 16.
Blir ingen större skillnad på suddigheten, men ikonerna blir lite risigare i 16bitar...
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Ja, precis. 16 bit = 65536 färger och 32 bit = 16,7 miljoner färger.
Prova att ställa ned upplösningen och se om suddigheten försvinner.