webForumDet fria alternativet

ner med microsoft..!

16 svar · 497 visningar · startad av Nexus86

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Nu börjar jag tröttna ganska duktigt på microsoft. x( När man för en gångs skull uppdaterar sitt operativsystem Windows 2000 Professional till SP3 och alla säkerhetsuppdateringar och allt som Windows Update tycker att man ska uppdatera så slutar något annat att fungera. Nu la Internet Explorer av. Man kan surfa i ungefär 10 min sen så lägger det av. Varför kan dom inte göra uppdateringar som både gör det dom ska och ser till att det som redan fungerar fortsätter att fungera?

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Med risk att koppla ihop ditt inlägg med din signatur håller jag med.
Även jag hyser hatkärlek till M$,
Därför måste vi uppmuntra (jobba med) alternativ.
Samtidigt måste man inse att M$ inte är ett utan många verksamheter som ryms inom samma namn. Därför blir det fel trots allt.
DOS var bra och säkert!!!!

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Re: ner med microsoft..!

Nexus86 skrev:

Nu börjar jag tröttna ganska duktigt på microsoft. x( När man för en gångs skull uppdaterar sitt operativsystem Windows 2000 Professional till SP3 och alla säkerhetsuppdateringar och allt som Windows Update tycker att man ska uppdatera så slutar något annat att fungera.

Tyvärr kan man inte påstå att MS är helt fria från problem, men i många fall beror oftast ett fel på något helt annat än vad man tror.
För att underlätta felsökningen av ett sånt här bekymmer kan det vara en tanke att radda upp all program du har installerat på datorn. Ibland finns det, bland dessa, något svart får som i själva verket är det program som ställer till det för dig. :)

tarfalaMedlem sedan juli 2000177 inlägg

drivrutiner kan också ställa till problem t.ex olika versioner av detonator

Rikard skrev:

Ibland finns det, bland dessa, något svart får som i själva verket är det program som ställer till det för dig. :)

Har precis formaterat så skulle inte tro det om inte microsoft eget paint eller något förstör? :)

tarfala skrev:

drivrutiner kan också ställa till problem t.ex olika versioner av detonator

Har varken Detonator eller installerat några nya drivrutiner. Jag har dom som kom med Windows. Som sagt, nyformaterat. :)

Har du kollat dina loggar?

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag har installerat SP3 till Win2k Pro på två maskiner utan några som helst problem.

En annan grej slår mig... Är all hårdvara enligt MS HCL?

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Jag kan bara hålla med. Ibland "gråter man sig till söms pga microsoft".

Rikard: Inte en enda rad från Internet Explorer. Men MS HCL? :q

Dryden: Har du uppdaterat allt i Automatiska Uppdateringar också? ;)

Installerade IE6 SP1 och då är det bättre men då finns det ju andra patchar att oroa sig för. :) Men det var bara vissa sidor som inte fungerade. Som t.ex. http://forum.host.sk/list.php?f=19.

RödalacketMedlem sedan feb. 20002 612 inlägg

HCL = Hardware Compatibility List
http://www.microsoft.com/hwdq/hcl/search.asp

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag har precis installerat sp3 på min win2kp dator och det funkar hur fint som helst. Så jag tror knappast det e fel på service packet.

Nexus86 skrev:

Rikard: Inte en enda rad från Internet Explorer. Men MS HCL? :q

Det behöver inte nödvändigtvis vara Internet Explorer som strular - så, har du några andra skojiga felmeddelanden, såna som inte ser ut att ha med detta problem att göra, i loggen?

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Nexus86 skrev:

Dryden: Har du uppdaterat allt i Automatiska Uppdateringar också? ;)

Givetivis. Allt åkte in när jag ändå höll på.

Rödalacket skrev:

HCL = Hardware Compatibility List
http://www.microsoft.com/hwdq/hcl/search.asp

Givetvis finns allt med där!

Rikard skrev:

så, har du några andra skojiga felmeddelanden, såna som inte ser ut att ha med detta problem att göra, i loggen?

Loggboken skrev:

Userenv - Det går inte att ta bort din registerfil från minnet. Om du har en central profil kommer inställningarna inte att replikeras. Kontakta administratören.

DETALJERAD INFORMATION - Åtkomst nekad. , build-nummer ((2195)).

Allt som stog där som det var fel på.

tarfalaMedlem sedan juli 2000177 inlägg

du råkar inte ha ett ati 9700 eller 7500 grafikkort,

Nej. Faktiskt inte. Har ett nVidia Riva TNT2 Model 64.

260 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
130 ms — hämta forumlista (db)
129 ms — hämta statistik (db)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)