webForumDet fria alternativet

Tiden gott ut

5 svar · 270 visningar · startad av jagularen

jagularenMedlem sedan apr. 20036 inlägg

Tjenare!
Har laddat hem några små nyttiga program som funkar perfekt, efter en formatering så kan jag inte installera dom igen. Kommer upp en dialogruta som säger att programmet är för gammalt, ladda hem ny version från tillverkaren. Kollar på hemsidan och det är samma version som jag har, den senaste. Har raderat det jag hittar om programmen i regedit för att det inte skall ligga något där. Hur gör man för att få "tiden att gå tillbaka i tiden"? så att dessa program fungerar igen. Det verkar som om att Win XP PRO som jag kör har koll på datumet på vissa filer så dom inte kan installeras igen. Är det någon som fattar vad jag menar? med detta svammel?
//Jocke

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Du menar att du har formaterat hårddisken installerat OS:t igen, efter detta kan du inte installera tidsbegränsade shareware pga att du hade dessa installerade innan?
Om det är så tror jag inte dig ;) Du måste ha kört en reperation av operativsystemet.... eller :q

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

jo, vi förstår, men vi förstår också tillverkaren av de små "bra att ha" programen som troligen vill ha en liten peng för utvecklingen av programet....

jagularenMedlem sedan apr. 20036 inlägg

Jo då har formaterat (RENSAT HELA DATORN C:\) och lagt in win xp igen. Sedan skulle jag installera de små programmen, Det ena var faktiskt freeware, ( Ingen betalning ) men det kommer upp en ruta ändå om att det är en äldre version. Varför detta? ligger det någonting kvar i burken som håller reda på sådant här? Fattar inte varför det skall komma upp en ruta om att det inte går att installera. vill jag ha denna version skall ju tillverkaren skita idet.
Sitter på jobbet nu, Skall ta och skriva av vad det igenteligen står när jag kopmmer hem. Fast det går ut på det samma som jag skrev tidigare.

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Nej om du har formaterat riktigt kan det inte finnas kvar eftersom sådant oftast sparas i dolda filer och registret osv. och allt det försvinenr vid en formatering.

Installerade du samma OS som förut?

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Kan ju vara så att programmet har en inbyggd funktion som går ut på nätet och kollar efter nyare versioner, och vägrar installera sig om en nyare version finns. Prova med att installera utan att vara uppkopplad, om du inte redan gjort det.

Vad är det för program det är frågan om (kan ju vara fler som haft problem med samma program)?

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)