Avinstallera nätverkskortet och installera det igen.
Windows 9X är inte helt okänt för att få för sig att smälla TCP/IP-stacken. :l
Därefter ska han köra Windows-klient om det inte finns någon domänkontrollant (PDC) och Klient för Microsoftnätverk om det gör det - har jag för mig.
Eclipse>> Att avinstallera och installera kortet tar ca en minut om man gör det sakta. Dvs, ta bort det i nätverksegenskaperna och lägga till det igen så att drivarna verkligen installeras igen.
niko>> Du menar om man skall ha mellan 65000 och 16,8 miljoner datorer förmodar jag. ;)
SirPeter>>
Eh, jo. Borde kanske skrivit max 16,8 miljoner. :OO
Vad kallas det förresten om man vinner på lotto och kan placera hela Internet "in house" med nätmask 0.0.0.0? Klass <?> nät?
PeW skrev:
Mot vissa märken (av modem/routrar) vill de i ett att man anger en sån mask per default, vilket föranledde min fråga.
Det visste jag inte. Kan inte heller förstå varför. En routers/gateways funktionalitet påverkas inte alls av vilka nätmasker klienterna använder. Den har inte ens nån kunskap om det. Enda kravet är att routern ligger innanför klientens nätmask. (Så klart.)
Eclipse>> Att avinstallera och installera kortet tar ca en minut om man gör det sakta. Dvs, ta bort det i nätverksegenskaperna och lägga till det igen så att drivarna verkligen installeras igen.
Finns drivrutinerna i systemet eller måste man ha skivor och annat!?
Detta är en bärbar Toshiba med en snap-on docka som man hänger på och i den kopplar kabel för lan.
Jag förstår att om man har en vanlig data med specialkort finns det inte i windows...
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e