Dr-manMedlem sedan juli 2002732 inlägg Är det några fördelar att använda ghost med windows xp.
Har förstått att xp har ett par egna verktyg inbyggda för att ta kloningar.
Är dessa bra eller är det bättre att använda ghost?
Samma med PartitonMagic, är det fördelar att använda det till xp istället för xp`s egna verktyg?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag tror inte att det medföljer några inbygda verktyg för att göra kloningar likt de som ghost kan.
Det finns en liknande funktionalitet men den kräver en Active Directory-miljö.
Jag provade att använda Norton Ghost 2003 för inte så länge sedan. Jag gjorde precis som man skulle, sen skulle datorn startas om i dos läge och jag tryckte på knappen som man skulle. Men vad händer när datorn startas upp. Det står "Operatingsystem not found". Försökte med det mesta men den enda utvägen som fungerade var att installera om mitt Windows XP Professional. Sen funkade ju självklart systemet fel fritt direkt men jag förstod inte varför det blev så, jag följde ju instruktionen.
x( till Norton Ghost 2003
wmasterMedlem sedan dec. 2001349 inlägg Hmm... Jag har också använt Norton Ghost 2003.
Jag minns tyvärr inte riktigt hur jag gick tillväga men det var aldrig några problem för mig. I princip så gjorde jag en ghost av C:\ som jag la på D:\
Sedan gjorde jag en "ghostdiskett" och bootade med den. Då fick jag fram ett smidigt dosprogram där man ganska enkelt kunde välja vilken ghostfil man skulle använda sig av. Sedan gick det rätt snabbt att ladda in filen och därefter var allt som tidigare, alltså när jag gjorde ghostfilen.
HoxMedlem sedan feb. 20037 inlägg @svennilsson
Du har antagligen lagt din Ghostimage på en partition som inte var aktiv. Starta din dator med en vanlig bootdiskett, kör fdisk och sätt partitionen som aktiv.