webForumDet fria alternativet

Profilstorlek

6 svar · 564 visningar · startad av henkz

henkzMedlem sedan apr. 2002183 inlägg

I vårat nätverk har vi en NT4 som server och varierande OS som klienter.
PÅ win XP datorerna räcker inte den tilldelade profilstorleken till.
Kan man öka profilstorlek på alla datorer som endast kör win XP?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Räcker inte till!?
Det låter, i mina något oinsatta öron, som har du har något annat problem som är mer designmässigt vad gäller lösningen.
Sparas på tok för mycket information i profilen?

Profilstorleken är satt till 7mb.
Problemet är att det ligger ett antal program som startas upp och tar en massa plats.
Därför vill jag kunna öka profilstorlek just på några få datorer. Vill dock inte öka storleken på alla då 95% av datorerna är till elever.

Program ska väl inte ligga i profilen?
Programmens temp-/arbetsfiler torde inte heller ligga där?

Jag är övertygad om att det går, frågan är bara hur mycket kraft man ska behöva lägga på att hitta en sådan lösning.

Baserat på att du kör ett NT-nät så kan det vara lite jobbigt att hantera detta dynamiskt - förmodligen måste registret hackas med hjälp av t.ex. kix-skript.

Har inte tittat speciellt mycket på detta problemet ännu. Såg bara att det fanns mängder med småfiler från 20-40kb
Eftersom felet finns på flera XP datorer, utgår man ifrån att XP behöver en större profil? det kanske inte är så? jag kan för lite om XP...

Det låter som att "Mina Dokument" styrs mot profilen. Jag kan tänka mig att det är mer lämpligt om du ställer om detta på samtliga 2000- och XP-klienter till hemkatalogen på filservern?

Kan vara så! skall åka bort dit under dagen och prova detta!

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)