Tjenixen, jag råkade "göra" en ny användare när jag skulle fixa till mitt nätverk. Denna användare har "admin rättigheter" och kör man igång win 2000 prof. så startar den automatiskt upp denna användare.... Har försökt bli av med killen ;) men det verkar inte gå! Någon som kan hjälpa mig?
win 2000 admin
7 svar · 236 visningar · startad av Mc Fetto
Om jag inte minns helt fel så finns det ett val där man kan välja om man vill ha automatisk inloggning på win2000. Troligtvis hittar du det om du går in under kontrollpanelen och väljer Användare och grupper eller nåt liknande. Minns som sagt inte exakt hur det ser ut men något i den stilen iaf. ;)
Har försökt bli av med killen men det verkar inte gå
Funkar det inte att helt enkelt ta bort honom ur användarelistan som SirPeter hänvisade till?
nej, då får jag felmedelandet : Cannot perform this operation on built-in accounts
Äh... vet i tusan vad jag tänkte på. Såklart att du inte kan radera en användare som du är inloggad med. :e
Prova det som SirPeter skrev.
spelar ingen roll om jag är inloggad som den användaren eller inte, samma felmedelande ändå!
JAg hittar heller inte någon sådan funktion under users/password i kontroll panelen.... Börjar bli drygt att starta upp två gånger :(
Högerklicka på Den här datorn, ta Nätverksidentifiering, Nätverks-ID.. Kör igenom den guiden.. Tror inte jag behöver förklara mer.. ;)