SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Hej!
Jag har problem med en bärbar burk, som inte vill koppla upp sig mot nätet. Den har ett modem någonstans i sig, men när den ska koppla upp så får jag ingen kopplingston. Det funkade ett tag förut, men sen vägrade den igen. Någon som känner igen problemet och kan säga vad som bör göras?
Kör under WinXP Professional.
MvH,
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du gått igenom alla inställningar och även testat olika uttag för telefonkabeln?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jäpp. Allt är korrekt, vad jag kan se.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Är det korrekt kopplat i jacken i väggen då? Testat flera jack?
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Vad jag vet kan man bara koppla på ett sätt i jacken? :q
Det är testat i flera jack, jag hade bara ett ledigt hemma hos mig som jag kunde testa i, men burken är inte min och han som äger den har testat i sina jack hemma. :)
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Kanske ska lägga till att modemjacket och nätverksjacket verkar sitta i samma kort i burken, och han har tidigare haft sönder nätverksjacket - och skickade då in burken till företag han köpte av, som fixade det. Kanske det hände något med modemjacket då också.
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Vet du att modemet fungerar? Det finns väll något diagnos program för att testa det i windows (så länge sedan man hade modem :)).
/Viktor
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Man kan koppla seriellt och parallellt när det gäller telefonjack.
Det är möjligt att det kan ha hänt nåt med modemjacket med ja.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Modemet funkar, eftersom att han lyckades koppla upp sig tidigare. :)
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Våra jack är kopplade seriellt här hemma, tror jag... Hur vet man det? :)
Ska jag säga att han får skicka tillbaka den igen? Det är ju den sista utvägen verkar det som.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Testa om det funkar i huvudjacket.
Fast om den inte funkar i något jack någonstanns och det är korrekt installerat så är det troligtvis nåt fel på det.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Jäpp, då får han skicka tillbaka det. Tack för hjälpen ivf.