webForumDet fria alternativet

Uppdatera xp...

6 svar · 383 visningar · startad av ShoGun

ShoGunMedlem sedan aug. 2002237 inlägg

Hej!

Undrar om nån har en bra lösning på hur man kan uppdatera xp både uppdateringar som man väljer själv och dels servicepacket.

Ovanstående är inga problem egentligen... MEN... hur göra detta med modem?!? (Att det går VET jag... men kan man ladda ner allt på en cd eller nåt och ta med den för att uppdatera eller??

MVH / ShoGun

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Service Packen går väl att beställa på CD om jag inte minns helt fel. Kolla in microsoft sida.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du har nån polare som har en snabb lina så kan du plocka ner alla patchar och servicepack och göra en cd-windowsupdate via den vanliga windows-update.

Har kollat där men inte hittat den funktione... ang. att beställa cd´n... måste man vara uppkopplad när man installerar??

ShoGun

När du kommer in på Windows-update så klickar du på Anpassa windows-update. Då får du fram en kryssruta där det står Visa länken till Windows Update-katalogen under Mer information som du kryssar i. Spara sedan inställningarna. På vänster sida får du då fram ett alternativ till som heter just Windows Update-katalogen. Klicka på den och du får fram två länkar på höger sida som du kan plocka fram samtliga updates och patchar med.

TACK! Hittade dock hur jag skulle göra... ett annat sätt... =) (Kan tyvärr inte berätt hur... då jag inte kommer ihåg...=)

MVH ShoGun

Huvudsaken är ju att det löser sig. ;)

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)