webForumDet fria alternativet

i386 på server.

8 svar · 284 visningar · startad av fredrik1

fredrik1Medlem sedan aug. 2002207 inlägg

Hej jag tänkte installera windows 2000 pro på ett antal klienter i nätverket nu i helgen.
Nu undrar jag jag har gjort iordning en utdelad katalog på servern där jag har delat ut i386 katalogen och fixat bootdisk med nätverkskortsdrv.
Disketten fungerar och den mappar upp mot servern men det är bara en sak jag undrar i386 katalogen innehåller ju en del undermappar kan man köra *.* kommandot jag har hört av vissa att man måste köra xcopy för att få med alla underkataloger hur fixar jag då xcopy är det några speciella filer som man måste lägga på disketten i så fall?

Väldigt Tacksam För Svar!

:q

hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg

Du vill inte köra installationen direkt från servern då eller vill du kopiera alla filer och lägga dem lokalt först?

Jag vill lägga dom lokalt på varje hd först eftersom det är flera datorer som skall installeras samtidigt.

Hur gör jag med xcopy behöver jag xcopy.exe var får jag tag på den filen i så fall?

ingen?

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Har du sökt på MSKB ? finns massor av hjälp om hur man smidigt distrubierar en installation av windows klienter....

marcuslMedlem sedan aug. 200170 inlägg

Jag håller med stoffe, kika i kb:n så hittar du betydligt mycket effektivare installationsmetoder.

Som svar på din fråga, du -måste- inte ha med underkatalogerna, så copy *.* skulle räcka.

/M

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

kör en Cd-copy på cd skivan
lito olaglig får man vara ibland
snabbast installerar du me en preload diskett
kör in disketten o skican i datorn slå på datorn kom tilbaka efter 30 min o logga in enklast

ProtonMedlem sedan okt. 2000242 inlägg

Hej,

Om det är likartade klienter i Nätverket föreslår jag att du först installerar på en klient från skiva eller dyl. Gör en ghost (med hjälp av ghost eller pqdi) av den datorn. Lägger ghosten på servern. Modifiera din nätverksboot så att du även lägger till kommando för övertankning av ghosten till klienten från servern. Till sist måste du på varje klient göra en sysprep (finns att ta hand från microsoft) för att ta bort alla sid:ar.

Då blir handhavandet till sist i princip bara att ha ett gäng disketter springa runt och sätta på en massa datorer sedan sköter det sig självt. Men obs!! detta är nästan omöjligt om datorerna skiljer sig avsevärt hårdvarumässigt..

/Johnny

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)