En fråga om xp. Jag har köpt en ny bärbar dator och när jag installerade xp blev det på engelska. Enligt supporten ska det bara vara att ominstallera xp för att det ska gå att ändra till svenska. Jag fick inte med någon skiva med xp. Hur gör jag detta och går att göra utan skivan? Mycket tacksam för hjälp.
Ominstallera XP
2 svar · 251 visningar · startad av loulof
Troligtvis har du inte kvar installationsfilerna på disken. De brukar försvinna vid installationen för att spara plats.
Du skall ha fått med en skiva om det är en ny dator, det är försäljarens skyldighet att skicka med. ta kontakt med köpstället och säg att du skall ha en skiva.
det är ju inte säkert att du fick en OEM-skiva från Microsoft... många tillverka och försäljare kör med sina egna återställningsskivor som man ska köra för att ominstallera Windows... skitstörigt ibland, men man slipper oftast joxa med drivrutiner och sånt..
om du köpte datorn med windows från en återförsäljare så är det klart du ska ha fått med en skiva annars får du gnälla på dem, kolla också om det sitter en serienummersetikett från microsoft på datorn, finns inte en sådan kan det vara nåt skumt