renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg hum, har problem med att få igång Active Directroy och DNSerna.
#1: För att man ska kunna komma åt en dator som är medlem i nätverket måste klienten vara inställd på Domain Controllens DNS och då funkar inte internet adresserna.
#2: Segt med profiles, är det så att den kopiera profiles mappen till klienten när man loggar in?
#3: Seg inloggning från WinXP Pro
Vad ska jag göra, har för mig att det var en hel del strul när jag skulle installera allt. Om installation av AD?
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Passar den kanske bättre i Lan & Wan forumet? I så fall flytta!
(Verkar inte vara så aktivt här)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Du kan ställa in så att servern skickar vidare all Internet-trafik till rätt dns, på så sätt funkar det som det skall. Har dock inte i huvet hur man ställer in det men kolla runt lite så tror jag att du hittar det.
Ja det är vanligt att profilen kopieras till klienten och har du då missat att ställa ner cachen så kan det ta mycket lång tid.
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Fick det nyss att funka, problemet var att DNS servern trodde att han var en root server. Fått igång allt annat också så jag känner mig nöjd nu. Installerade om och gjorde om allt från grunden, funkar prima nu.