webForumDet fria alternativet

försvunnen profil!!

5 svar · 442 visningar · startad av Hallgren

HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Aarrggh! När jag startade burken idag och skulle logga in fick jag upp en ruta att min profil inte kunde laddas in. Mitt konto är kvar men då profilen saknas blir jag bara inloggad till ett temp. konto. Jag har en mapp som enbart går att komma åt från mitt konto men nu kan jag inte det. Inte bra. :l
Vad kan ha hänt och vad kan jag göra?

FFS! Nu verkar det också som om fler filer i andra mappar strejkar. Får access denied osv. Bah! Vill inte formatera! :(

Är inloggad som admin fast verkar ju inte ha tillräckligt med rättigheter ändå. *suck*

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Jag har varit med om det där.

Det är rättigheterna som trilskas. Gör så här:

Datorhantering : Delade mappar : Resurser : XXX <-- din strulande mapp.

Välj Egenskaper : Säkerhet : Avancerat : Ägare (fliken till höger om Behörighet och Granskning. Viktigt! Denna fliken gör hela skillnaden!)

Lägg till ditt eget namn eller 'Administrator'. Passa även på att kryssa i rutan.

Är du inte ägare till en mapp kan du inte ändra innehållet, även om det är din dator! :-)

Jag lyckades en gång stänga av ägarrättigheterna till vår gemensamma webbserver samt dra från stan... Vilket resulterade att ingen hade access till våra webbplatser längre!

I've been there the hard way!

VARNING!!
Jag måste endå utfärda en liten varning här... Du agerar på egen risk...

Oooh! verkar få tillbaka lite kontoll nu. wee! Tack!
Nu ska vi bara se om jag kan rädda mitt gamla konto också. :)

His Divine ShadowMedlem sedan sep. 20004 079 inlägg

OK, jag har kommit till datorhantering, men inte finns det nånstans där jag kan välja egenskaper eller nånting, jag är inloggad som administratör.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Du behöver inte gå via Datorhanteringen för att komma åt det där. Gå via Utforskaren istället, det är enklare.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)